Dessa jäkla monster !

Ni har hört det många gånger dom är, väggar, monster, dom spikar igen, dom är muren osv osv. Jag pratar givetvis om målvakter. Vi åkte på våran första förlust för säsongen mot Malmö borta som av alla experter tippas som vinnare av div 2 sädra götaland. Dom hade den där väggen som jag pratar om , en av seriens bästa målvakter han heter Robert Thylander, jag skulle vara förvånad om inte han kommer att stå i landslaget en dag. Han var felfri och hade mycket lugnt och säkert målvaktspel jobbar med små rörelse trots 25 skott släpper han bara ett enda mål. Första perioden går till Malmö som var lite hetare en oss, och dom leder med 2-0 men. I den andra perren har respeken släppt och vi dominerar totalt vi bombar Robert i hemmamålet men han var omutlig. Peioden slutar helt osanoligt 0-0. Och skotten till oss är 8-3 så då kan ni förstå hur det såg ut. I den tredje så ser det ut som i den andra vi skapar och skapar men får inte hål. Då får vi chansen i pp men tyvär gör vi ett misstag och Malmö går upp till 3-0 och det känns så tungt och orättvist. Men 18.48 får vi äntligen hål på"Monstret" och chansen finns och med någon halvannan minut kvar tror vi att vi har gjort 2-3 alla utom domaren som inte ger oss fördelen av bollen trots att vi har den inom laget målet blåstes han av  helt felalaktigt av och ger oss ett frislag. När det gäller domarinsatsen  vill jag inte låta som en dålig förlorare men dom var väldigt ojämna. Men som vi spelade idag med den här diciplinen och och det tajta försvarspelet så kommer vi att ta fler poäng. Ingen kunde kräva att vi skall vinna i Malmö och jag är helt säker på att Malmö kommer att tappa poäng dom med. Nu laddar vi om för Stanstad nästa helg.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: