Förena Skåne med Danmark !

Ja så brukade MFF supportrarna sjunga när jag bodde i Malmö hela texten var så här. FÖRENA SKÅNE MED DANMARK, FÖRENA SKÅNE MED DANMARK, FÖRENA SKÅNE MED DAAAAANMARK VAD FULLA VI SKALL BLI!
Och på lördag så avgår CLbussen till Skåne och Malmö för en av säsongens svåraste bortamatcher. Malmö har nämligen den danske lagkapten som redan efter tre matcher har 12 poäng, men en enda spelare skall inte få förstöra våran lördagskväll. Jag lovar att vi skall bjuda upp till kamp och dom skall få slita ont för att få tre poäng. För första gången i år får vi slå i underläge Malmö är solklara seriefavoriter av alla experter. Men kan vi bjuda på bra försvarspel och bra målvaktspel samt att vi sätter våra chanser, ja då finns chansen. Vi är absolut inte slagna på förhand. Vi har precis som Malmö tre raka segrar och bra självförtroende. Lite oroväckande är att våran center Steffe Johansson är sjuk, så i dagsläget vet jag inte om han kommer att kunna vara med. Men backen Joel Sjöqvist skall kunna spela som jag vet idag. Vi ser fram emot en spännade match i anrika Baltiska hallen. Matchen går att följa på denna adressen. Matchstart 16.00 Lördag.

http://www.innebandy.se/templates/IDA/MatchInfo.aspx?id=8811&MatchID=349783&epslanguage=SV


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: