4-15 är inte ok !

Jag har följt mitt älskade HV som givetvis vann med 2-6 men även superligan i innebandy.Sug på den Barlog 4-15 AIK. Hur är detta möjligt ? är AIK ett  monster och totalt jävla överlägsna eller är Barlog ett korplag? Jag frågan krävs att ventileras. Visst i innebandy kan det bli mycket mål det är en snabb sport med 4-15. Jag skämmes tammefan. Även om HV skulle möta ett div 2 lag lag så så skulle det inte bli 15-4, innebandyn har tagit nya regler för snabbt som efektiv speltid. I förra årets div serie hade vi goa resultat SIK 18-2 Engelholm ungdom, Östra spelade mot något lag torskade med 18-16 handbollsiffror. Antingen tar man inte skiten på allvar eller så har vi inte så hög stardard som vi innebandynördar vill gälla. Det fanns även knepiga resultat i superligan med. Men den dagen mitt CL släpper in 15 mål då lovar jag på heder och samvete att jag skall avgå med omedelbar verkan. Min innebandy präglas av ett bra försvarspel, jag spelar inte för publiken jag spelar för tre poäng, tråkigt ja visst men vad betyder 10 mål om man släpper 9 jo ett plus, men om man gör 7 och släpper 1 vad generar det 6 plus jag kan räkna. Och om det skulle bli en målskillnadsaffär, vad tror ni då att defensiven betydde, rätt svar får en makrill.

Postat av: Bosse

Du tycker effektiv speltid är en dålig regel?

2009-09-23 @ 17:09:44
Postat av: Blomman

Jag är kluven där men onekligen blir det mer mål men samtidigt så måste kanske lagen träna hårdare och jobba en mer med det defensiva arbetet.

2009-09-23 @ 18:06:32

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: