GULDET SKALL TILL JÖNKÖPING !

Efter en smått osanolik hockeymatch leder nu HV med 3-2 och kan avgöra på lördag, men så tror jag inte att det kommer att bli utan vi får nog vänta på avgörandet tills på måndag på hemmaplan. Men vi får se hur det går på lördag nu. DIF har ju stängt ute HV,s fans från matchen . För att dom påstår att HVklacken har kastat in saker på isen, detta tror jag är en ren lögn. Det är en hämd för att DIF inte fick komma in på Kinnarp, efter 2 skandaler efter varandra. Men oavsätt om fansen är där elller inte så kommer vi att vara många fans här hemma som sitter framför tvapparaterna och hejar. Gårdagens match var en av dom märkligaste jag har sätt HV dominerade totalt första perioden, men DIF gjorde en riktigt skitmål.Och 1-0 på tavlan. Och i den andra fortsatte eländet 2-0. 3-0 och man höll på att bryta ihop. Stefan Liv hade en räddningsprocent på 50% och det var totalt jävla mörker. Men eftersom vi har gud på våran sida så kom vändningen.  Till 3-3 lika och det var match igen. Då kom nästa dråpslag, 4-3 och hela stan tystnade. Men med PP så kom en mycket rättvis kvitering. 4-4 och sudden igen. Dryga 4 min in på sudden sätter Martin Thörnberg 5-4 och HV hade vänt , lyckan var total. Så nu kan vi avgöra på lördag även att det kommer att bli mycket svårt. Men den som lever får se ......


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: