Det tar sig sa mordbrännaren !

Nu har vi varit igång med träningarna i 2 veckor och det börjar att arta sig killarna går framåt, men det märks att det fortfarande är sommar för träningsnärvaron skiftar en hel del, vilket gör att det blir lite ryckigt. Men det kommer att bli bättre när vi går mot hösten det vet jag sen tidigare år. Det var likadant i Kalmar , Barnarp ,Skillingaryd och Värnamo. Sommaren är en svår tid att bedriva träning på.  Till helgen har vi dom första träningsmatcherna och det kommer att bli väldigt tuffa uppgifter då vi tyvär har så mycket folk borta. Ett par skador och sånt men vi kör på det matrial vi har. En del 16 åringar kommer att få bekänna färg och det kommer att bli nyttigt för dom. Sen gör det inte något om man skulle åka på däng, för man får ju inga poäng i träningsmatcher eller hur ? Det heter ju träningsmatch av någon orsak. Just att man skall träna på saker, pp, bp spelsekvenser jobba med detaljerna , spelsystem, off , def frislag osv. Genom att laget är så ungt så är det viktigt att se om dom har fattat min filosofi när det gäller taktiken och mitt sätt att se hur vi skall spela, så jag ser fram emot alla träningsmatcherna. Jag minns i Barnarp, vi vann inte allt för många träningsmatcher men ändå vann två serier. Och det berodde på att vi var bra förberedda vi hade tränat mycket och hårt. Det gav resultat i serien. Nu är väl läget lite annorlunda i denna klubben men jag vet att dom kommer att avancera förr eller senare i seriesystemet. Det finns en hel del talang det gäller bara att plocka fram den.

Postat av: J.W

Vilket lag är det du tränar nu Peter? Hoppas ni lyckas bra.

2010-08-11 @ 17:22:49
Postat av: Blomman

Ett ungt lag i div 4a.

2010-08-11 @ 23:24:00

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: