Oberoende beroende ? hmm

Att bli beroende av saker tex mobilen, man skapar ett beroende helt på egen hand. När man var ung fanns det telefonkiosk och hur många har inte hånglat i en sådan ha ha. Det funkade ju då, men tekniken går väl framåt antar jag, Jag är ingen bakåtsträvare, men tycker att människan gör det lätt för sig. Det är smidigt med mail, förr skrev man  brev, förr gick man hem till folk nu smsar man. Och det finns en miljon sätt på datorn att träffa herrar och damer, för gick man ut hade förfest och efterfest nu kollar man singelsajter om man nu är singel. Varför kan man fråga sig? har människan för lite tid eller vad beror det på.Jag känner att gemenskapen har försvunnit en del sen tekniken har gått framåt, och jag vill inte låta som en sur gamal gubbajävel och säga att det var bättre för. Jag är en sådan som sitter vid datorn , smsar, osv men ändå. Jag skulle vilja slägga ut mobilen, stänga ner datorn för gott men det går liksom inte man vill ha koll. Det är väl människans behov av att märkas och synas. Men jag skall försöka på att bli bättre på att umgås, jag trivs rätt bra med att just umgås bara kunna gå hem till någon och fika tex, men det skall vara så jävla märkvärdigt med det, man måste kolla först om dom är hemma ja då ringer man, då svarar den andra nej jag måste städa först. Varför? jag skiter la´ hur andra har det. Jag tänker inte städa  åt dom dom får ha som dom vill. Men folk är så rädda för att klampa på. Och när man fick barn eller träffade en tjej ja då försvann halva kompistyrkan, man var inte bekväm att umgås med längre. Men nu börjar en ny era när kidsen har vuxit upp. Man kan börja röra sig på ett annat sätt. Men mina riktiga vänner dom har funnits med hela vägen , dom andra klarar jag mig utan.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: