Innebandyn har sjukdom !

En kolega till mig har fått  sparken från ett tränaruppdrag i dom högre regionerna. Han fick ta över ett sargat lag som nu ligger på tredje plats. Han har gjort ett kanonjobb, men ändå får han gå. Hur är detta möjligt, passa han inte in i föreningen , eller vad var dom missnöjda med ? Ja fan vet. Då väljer man en annan tränare för att man som dom säger skall nå eliten , men varför inte vänta till efter säsongen dom lär ju inte gå upp i alla fall i år. Jag vet i fan vad föreningarna kräver av tränarna i princip omöjliga saker. Inte sparkar man spelare om tränaren är missnöjd, nej det vågar man inte. Innebandyspelare lipar ju om dom skall träna tre ggr per vecka och köra försäsong på sommaren. Nej innebandy har mycket brister oftast så sitter det i inkompetenta styrelser eller sportchefer som har för stor makt, även spelarna har alldeles för mycket att säga till om,  laget legat i botten hade jag inte sagt något men nu tillhör dom topp 3. Man måste ge tränarna ärliga chanser och tid, rom byggdes inte på en dag. Men den unga sporten innebandy har för bråttom att nå resultat. Jobbar inte tillräckligt långsiktigt, man byter tränare i tid och minut och tror att det är lösningen. Jag har varit med så länge att jag vet att det inte är så. Jag har hållt på med andra idrotter där man jobbar på helt andra sätt. Jag hoppas att du kommer över det här när det har gått ett tag, livet går vidare även att man mår för jävligt just för stunden. Du vet att du har mycket stöd ute i innebandySmåland och att det finns alltid någon att snacka med om du behöver. Ha det gott min vän och var rädd om dig.

Postat av: Nisse

Tränaren i fråga fick ju kicken från en annan förening förra säsongen också. Det är nog inte resultaten som föreningen är missnöjd med nu utan kanske kompetensen eller ledarstilen, vad vet jag ? Det kan ju vara så att han inte är bra som tränare.

2010-01-09 @ 00:03:21
Postat av: Blomman

Han är en bra tränare men visa spelare klarar ju inte av att han säger vad han tycker och kör sin grej.

2010-01-09 @ 12:48:48
Postat av: Glader

JIK är en pissförening.

2010-01-09 @ 16:55:50
Postat av: spelare

han fick inte sparken från förra föreningen, utan blev erbjuden andra uppdrag inom föreningen, men valde JIK.

2010-01-11 @ 10:57:00
Postat av: Blomman

Spelare har helt rätt i det ärendet.

2010-01-11 @ 12:31:56

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: