Tokiga bönder !

När man bor i en håla och i en avkrok som denna, ja då känner alla alla och vet allt om alla, alla är släkt med varandra på något sätt, inavel är bara förnamnet ha ha. Nej då så farligt är det väl inte. Men man har svårt att leva hyffsat anonymt på mindre orter, vet du inte vad du har gjort på fredagen så får du reda på det på lördagen. Ingen undkommer skvaller eller skitsnack. På hemköp kan man höra samtal som man inte tror är sant och oftast är det inte det heller. Men det är väl så det är på mindre orter , man har inget bättre för sig än att hålla reda på varandra. Jag försöker att inte snacka så mycket skit om andra men det är klart en och annan gång gör väl jag det med. Det bästa som folk här vet det är när ett par skiljer sig, då gottar sig man riktigt ordenligt. Och då är frasen , " Har du hört" det är liksom stardard här, då kan man säga nej det har jag inte ja men det måste du ju alla vet. Ja men  inte jag, för jag försöker inte att bry mig så mycket om andra utan jag har fullt upp med mig och mitt. Så vad blir kontentan av detta "SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA SÅ MÅR DU BÄST !

Postat av: Carro

usch.. jag saknar verkligen inte det där.. blä! Tacka vet jag sthlm, här kan man vara anonym iaf.. haha :)

2010-01-20 @ 11:51:07
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: