Vad är yttrandefrihet ?

Många säger så här jag får tycka /skriva vad jag vill ? Visst gör det men sen finns det dom då som inte acepterar övertramp , tex personangrepp, rassim, mobbing osv. Det finns ett antal forum ute i landet där man inte får skriva vad man vill, min blogg är ett exempel , jag äger bloggen och jag bestämmer vad som får stå. Går man över min gräns , ja då plockar jag bort det, håller man sig inom ramen , ja då är det inga problem. Vad folk inte fattar är att det finns faktiskt IT regler också, man skall inte kunna anonymt skriva vilken skit som helst. På skillingaryd.nu så finns det en gästbok, ansvariga har satt upp klara enkla regler som man bara behöver följa, men vissa avarter skriver rassimskit som plockas bort och man kan även bli avstängd från att skriva överhuvudtget. Varför har vissa så svårt att fatta? Jag vet faktiskt inte varför, men uppenbarligen så går väl hissen inte ända upp. Om man nu då vill kunna få kläcka idiotiska kommenatrer så får man väl starta något eget och det har en del gjort. Men vad händer då ? Jo man kan bli anmälld , bortplockad från forum. Facebook är ett där dom mest konstigaste grupper existerar. Bland annat var det ett gäng elver på en skola som startade "Vi som hatar Stina Johansson" en ren mobbningsgrupp. Och vad gjorde då ägaren jo han plockade bort gruppen efter anmällan och det var helt rätt gjort. Sen fanns det en annan grupp PRIS, pedofilers rätt i samhället, också en sjuk grupp som startades men som inte fick vara kvar. Jag tror att vi kommer att få se mer av den varan tyvär , men eftersom människan är god igentligen så reagerar man när man ser sånt som inte är normalt och det tycker jag är jävligt bra. Så visst är det bra med yttandefrihet som vi trots allt har i det här landet, men det finns också regler för hur den används och det skall vi vara rädda om.

Postat av: CL98

Blomman ! Idioterna som har skrivit här innan har försvunnit! Bra eller dåligt? Jag menar har du lugnat dig och är inte lika provocerande eller vad beror det på ?

2010-01-19 @ 21:12:42
Postat av: Blomman

Ja du , jag vet inte men det är inga sådana människor som jag ligger sömnlös av.Jag klarar mig utan dom och sen skriver jag bara för mig själv och det jag tycker är kul eller intressant.

2010-01-20 @ 09:04:28
Postat av: Kalle

CL har stängt sin hemsida !

2010-01-20 @ 12:21:31
Postat av: Blomman

Och ??????

2010-01-20 @ 12:24:17

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: