Att angöra en brygga !

Då skall vi jag och min som bli båtägare. På fredag bär det av till Motala och hämtar en 4.25 meter lång båt med motor och åror. Vi har letat ett tag men nu har vi äntligen hittat än som vi gillar. Fast färgen kommer att målas om till vintern. Den är nämligen blåvit och det kan ju ingen nykter person åka runt i ha ha- Det fina i kråkången med en sådan båt är att man kan flytta den bara man har en 30 kärra och min kompis har en såda här hemma som vi kan låna. Men när vi hämtar den blir det på en bilkärra så vi kan köra en aningen snabbare  för det tar ju en stund att åka dit. Båten kommer att användas till fiske som vi bådar sysslar med, det är fantastiskt rolig sysselsättningen. Vo kommer även att hyra yr båten , det blir en fin extrainkomst.
Jag skall ta en ett par bilder på den , när den har kommit hem.
Så vad tror ni att det blir på lördag ??????? Fiska såklart.
Ha en bra vecka mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: