Mina barn och andras ungar !

Vi har en gästbok på en sida på nätet där det debateras vitt och brett allt mellan himmel och jord. Bland annat om dagens ungdomar i byn. Det gnälls jävligt mycket på dom, ibland är dom värda att få lite skit för dom vill inget göra själva och försöka göra något. När jag var ung var vi väldigt aktiva och gjorde en massa saker men nu skall jag inte sitta här och slå mig på bröstet för det. Men här i byn finns inte mycket förutom idrott och kyrkliga aktiviteter. Men alla kan inte vara intresserad av det , det måste finns altenrnativ. Våra politiker sitter på sina feta rövar och bestämmer en jävla massa men fan inte end enda spänn går till ett aktivitetshus, som så väl behövs här.
Man kunde ha replokaler, teaterlokaler mm där ungarna själva får vara med och jobba och bestämma framför allt.
Man kunde kanske ordna musikkvällar eller något annat kul. Men allt handlar om intresse, både från ungar och vuxna. Det är dags att ni vakanr nu alla som bor i byn , öppna käften , skapa , skrk låt era röster höras. Politikerna måste vakna och agera nu. Skapa ett aktivtetshus det är fan imig på tiden att det händer något.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: