Midsommarafton eller har din fru fått gräsfläckar ?



Idag är det midsommarafton och för många är det en jävla happening. Många laddar i flera veckor för den stora händelsen. Man köper mängder av brännvin och mat. För just midsommar sups det som aldrig förr i landet. Jag själv tycker jag att man kan fira på lite annorlunda sätt vi skall åka iväg till något lugnt ställe med en filt och en picnickorg och bara umgås det tycker vi är midsommar man behöver inte supa skallen av sig utan man kan ha det bara skönt. Jag kan den biten med att dra iväg och tälta och supa det såg man ju framemot när man var yngre men det är länge sen. För många blir inte midsommar precis så som man tänkte sig en del kallar det för "gräspipparpremiären" då har skall man ha sex utomghus och det är ju alltid trevligt ha ha. Jag har många minnen som man får leva med från midsommar dom flesta slutade med katastrofer och konsekvenser och så är det nog för många tror jag. Man kan fråga sig om man hade så jävla roligt igentligen ? För allt var ju så laddat. Visst jag har haft bra midsommar med men inte när jag var yngre. Jag hoppas att ni som läser min blogg får en trevlig midsommar och ta det lugnt på vägarna för det är ett riktigt mörkertal med dödsolyckorna dom senare åren . Och även ni som är juniorer som skall fira som jag själv gjorde när jag var ung, ta det lugnt och gå undan om det blir bråk. Det är inte värt att stå upp för sin sak på fyllan för att sen få en knivhugg i magen som tyvär allt som oftast händer just denna dag. Var rädda om er och tänk att era nära och kära ororar sig för er.
Nu skall jag börja förbereda min och Agnes midsommar den skall bli underbar och lugn och skön. Vi har en fin sak som vi firar idag på tal på det. Grattis på våran dag Agnes jag älskar dig !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: