SOS eller finns det hajar i poolen ?

Då skall jag och min grabb sätta planerna i verket och köpa en båt. Det kommer att bli en typ av fiskebåt som man kan trolla med. Vi kollar runt lite så vi hittar en sådan som vi själva gillar och som man kan  greja med lite. Det skall vara en sådan som man kan sova i. Att fiska är förbannat kul och avkopplande, det är ett intresse som har funnits till  och från men det har ökat dom senaste åren. Grabben fiskar mer en jag men vi har andra planer med båten också, men det får vi se hur det blir med den saken. Igår på självaste  6 juni var jag med om en riktig fiskehistoria. Ni vet då storfiskarn talar om hur stora fiskar han får, ja ungefär så var det men till skillnad mot "historia" så är denna sann. Jag har säkert berättat att mitt blysamma gäddrekord är på 5 kilo men igår var det nära att jag fick upp en krokodil som man säger i fiskesvängen. Agnes pappa har en privat sjö som vi trodde var stendöd men vi skulle testa den i alla fall. Men han trodde att det fanns fisk sa han. Vi åkte dit packade fikakorgen och sen iväg. Först fick jag en liten snipa som jag släppte tillbaka. Sen högg det igen efter en stund igen och den satt löst så den tappade jag. Och efter ytligare en stund så small det ordenligt. En kamp på liv och död började ha ha. Men oturen grinade mig i ansiktet och "Gösta " var nästan uppe på land då händer det otroliga jag skulle ta ett stge bakåt såg inte gropen och tappade balansen och snubblade men jag och Agnes såg den den var enorm garanterat en biy över 5 kilo helt säkert. Men den hoppade och levde och slet av linan pluss den stora abboregiggen och där stod man med vadarstövlarna i brevlådan och fick se "Gösta" simma iväg treumferande. Men nu vet man att det finns stora saker där så det kommer fler tillfällen och next time skall jag vinna.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: