Tjenare kungen !

Igår gifte sig Viktoria och Daniel från Ockelbo. Och hela svenska folket står upp och gråter och apploderar. Men fan inte jag. Hela monarkin är ett ända stort skämt. Varför skall vi skattebetalare betala deras påkostade skit? Man blir enbart förbannad. I princip varenda jävla kanal så sände dom någonting om brölloppet.  Jag tycker att dom borde upphålla Stockholms slott och alla deras bostäder till bostadslösa och uteliggare. Kungahuset kan väl själva försörja sig och jobba som alla andra men inte då. Man har imunitet mot allt. Som kunglig får man göra vad som helst, kungen krockade i Danmark efter en vansinnesfärd utan att behöva stå för sina konsekvesnser. Det ända dom gör är att åka runt och visa upp sig med sina fåniga leenden oh vinka.  Och vi betalar varenda jävla krona. Nej jag är inte glad  inte stolt över att vi har monarki i landet men jag vet också att en president är minst lika dyrt men det har i alla fall folket fått bestämma vem det skall vara. Viktoria och Daniel är säkert ett vackert par och nu får han ju kalla sig prins och är säkert stolt för det och han till skillnad mot dom andra har ju haft jobb som han har försörjt sig på och kommer förmodligen att fortsätta med det hoppas jag. Men säkert står det en räkmacka parkerad utanför slottet så han han får lite fördelar också. Jag kan inget annat än att tycka den här jävla cirkusen borde höra hemma på skansen för det är ju det som är meningen, att dom skall bara visa upp sig.

Ha en bra vecka och sköt om er alla trona besökare.

Postat av: Martin

Är det inte bättre att skära ner på mer onödiga saker, som alla "sjukskrivna" personer som bara går hemma och egentligen inte har ont eller är sjuka? Alla de som tycker det är skönt att vara arbetslösa och vill leva av staten, där borde man göra kraftansträngningar istället. Eller alla svindyra kulturhus som slås upp runt om i Sverge? Det känns mer relevant än att avskaffa monarkin.



Daniel Westling kom från Ockelbo till Sthlm och startar upp ett gym, ett av stockholms mest besökta dessutom. Är inte det något att hylla? Jag tycker han är ett bra exempel på att det fungerar att komma underifrån och jobba sig uppåt.



2010-06-21 @ 12:25:32
Postat av: Sussie

Tycker inte alls som du angående bröllopet men smaken är som baken, delad. "ler"

Snart sticker vi till Norge, ska på bröllop och sedan en sväng till Ullared.

Har semester nu, 4 veckor, så skönt.

Underbart väder idag, varmt.

Kram Sussie

2010-06-21 @ 16:03:30
Postat av: Blomman

Nej du är tjej sussie det är därför du tycker om bröllop ha ha Hoppas att du får ett trevligt bröllop det brukar ju vara nice att gå på.



Martin

Hur vet du att det är så ? med dagens hårda krav så finns det knappt någon som blir sjukskriven. Jag vet int om det är någon som tycker det är skönt att vara arbetslös, jag höll på att krevera när jag var det.Men som sagt jag tror att den statestiken har gått ner.



Beträffande Daniel så har han gjort det bra säger inget om det.

Men nu får han nog inte hålla på med sina företag, det är vad jag har hört.

2010-06-21 @ 17:01:27

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: