Att bli 18 år !



På fredag fyller min yngsta son 18 år och han håller på med körkortet. Han hade nog haft det till sin 18 års dag om han inte hade brytit foten. Men nu blir det lite senare men han har varit väldigt duktig och kämpat med sin fot och nu kan han äntligen börja köra igen.
Vad är det som händer när man fyller 18 ? Jag själv tog ju inte körkort för en väldigt sent, och det berodde på att min mamma och pappa inte hade körkort, ingen av mina syskon heller har körkort så det belv aldrig av. Dessutom bodde jag i stan så jag behövde ju inget. Men när man flyttade till världdens ände ja byn som jag bor i då klarar man inte sig utan körkort anser jag. När man fyller 18 kommer man  in i vuxenlivet del 1 kan man säga. Du får gå på vissa krogar, köpa folköl, rösta mm. Tyvär känner jag att när man är 18 har man nog inte riktigt koll på det politsika i alla fall inte om man lyssnar på vissa ungdomar. Det är lite fräckt att rösta borgligt tex, eller på SD. Men man vet inte så mycket om det igentligen. Men jag hoppas att jag har uppfostrat mina barn på ett bra sätt så att dom röstar med det sunda förnuftet. Men jag tänker inte påverka deras beslut det får dom bestämma själva. Så några dagar i förskott GRATTIS PÅ DIN STORA DAG T, och VÄLKOMMEN TILL VUXENVÄRLDEN !

Postat av: Ewa

Ja fattar du att det gått 18 år? Tiden går för fort, kram

2010-03-24 @ 13:38:49
Postat av: Blomman

Ha ha du Ewa , ja det går fort när man har roligt.

2010-03-24 @ 14:26:05

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: