Det är mycket nu !

Ja ha ja söndagförmiddag och man sitter och funderar lite.
Melodifestivalen är avklarad och det blev Anna Bergendahl som tog hem de, en ung tjej som har utstålning och en stark röst. Men hon kommer inte att ha något i den stora finalen att göra men ändå så var det den bästa låten så ja, rätt låt vann. Tur att inte fakiren vann för låten var både dålig och tjötig. Lycka till Anna i Oslo.

HV 71 mitt älskade hockeylag vann serien efter 3-4 i sudden och vann på kuppen 1 miljon. Nu börjar snart slutspelet och det har man sätt fram emot en lång tid. Jag tror att det blir HV Lindköping som går till SM FINAL Det känns rätt så realistiskt. HV har inte visat en strålande form efter os uppehållet men när det blir slutspel så har dom en förmånga att tända till. Sen har dom ju oss också den sjätte spelaren fansen. Vi är skoningslösa i Kinnarps Arena i våran egen borg. Djurgården kan bli en farlig outsider och även Färjestad som brukar tända till , även att inte dom har rått på HV en enda gång i år. Men vi får se snart smäller det.

Bollnäs är fortfarande med i matchen efter suddenseger  mot SAIK, hade 3-2 hemma på Sävstaås men Järnmännen från Sandviken lyckades klappa in en hörna innan Hellsmyr återställde ordningen i fjärde minuten  in på overtime. Ny möts dom på tisdag i Sandviken och går Bollnäs till SM Final lovar jag att dansa hula hula ute på gatan här hemma i bastkjol det skall ni få se bildbevis på. För jag tror att det kommer att bli mycket svårt, men hoppet är det sista som överger människan rock on Bollnäs.

Jag tittade lite på kälkhockey i Paralympics vilken match det blev Svergie hade 1-0 mot favoriterna Norge men norrmännen kviterade så jag vet inte hur det slutade. Man kan tro att det är en messport, men dom var fantastiskt duktiga måste jag säga på att manövrera den där kälken, och sicka skott dom kunde skjuta både med vänster och höger hand. Den svenska målvakten storspelade. En märklig sport med väldigt underhållande.

Seriepremiären i fotboll är rekordtidg i år. Dom där gråvita visade ju att dom vill vara med i toppen och körde över Kaaaalmar till min stora fasa. Jag har ju sagt det tidgare att dom gråvita är mitt hatlag nummero ono. Hur kommer det att gå för mitt lag då? Ja GAIS har som vanligt värvat svagt och inga namnkunninga spelare. En ny målvakt från Finland och lite diverse´spelare inget som sätter skräck i motståndarna i alla fall. Premiär mot Malmö i morgon måndag den 15/3. Jag tror det blir en ytligare Locec säsong och hjärtsviktsvarning. Klarar vi oss att inte åka ur har vi gjord det förbannat bra.

Ha det gott mina vänner och lev väl !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: