En poäng i derbyt !

Jag satt och såg matchen på canal plus , och med micropopcorn och sockerfriläsk så var man redo. GAIS tycker jag gjorde en ok match. Borde gjort mål när Eyjolfur Hedinsson var helt ren, men det var ett riktigt dåligt avslut. Snackisen denna kvällen var annars straffen som uteblev för GAIS , jag har tittat på situationen flera gånger och visst är det straff. För om inte Sigurdsson tar bollen med handen får ju en GAISare fritt läge. Han slänger upp armen och hindar bollbanan så jo det är straff. Andra snackisen för kvällen är blåvitts mål på övertid, men där går ju anfallaren för hårt åt Dime i GAISmålet , precis när han skall gå upp så får han en tryckare, det är i alla fall så som jag ser det. Men matchen slutar 0-0 ingen bra match utan något mitt imellan, den hade sina ljusa stunder som när Romario skojade med IFKarna så att dom blev yra i mössan. Nu blir Wanderson avstängd till nästa match vilket givetvis är ett avbräck, men att han filmade för det gula kortet är ju direkt pinsammt av domaren , han får ju en tryckare i ryggen och faller. Så ser jag det, men jag är ju också lite färgad. Nästa match är mot Elfsborg hemma. Vi får se om Anders"Klagomuren" Svensson säger om Ullevis dåliga matta ha ha.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: