Dubbelsegrar, GAIS och lite bandy

I helgen son var gjorde vi två mycket bra matcher A-laget vann mot serieledarna som inte tappat en ända poäng med uddamålet 4-3 och det vara en mycket bra match och den höll hög klass. Jag tycker att vi spelar bra på hemmaplan men när skall vi ta våran första bortaseger, skall vi hänga på i toppen krävs det nog två bortasegrar i dom matcherna som kommer nu. U laget spelade också hemma och  likt A-laget spelar man bra hemma vi vann med 5-3 i en bra U-lagsmatch man skall komma ihåg att killarna är mesta dels födda 94. Stabilt försvarspel och bra målvaktspel. Skall man klaga på något så är det väl skärpan i avsluten som kunde ha varit bättre 41-15 i skott och bara 5 mål är inte godkänt , men det viktigaste var 3 pinnar.
Det skall bli intressant att se hur det här laget utvecklar sig , det finns mycket talang.

Så lite GAIS....

Besvikelsen är stor bland oss GAISare, vi slutade på en medioker 12 plats och inte alls långt borta från att få kvala oss kvar. Nu måste det rensas upp i leden. Axen´ måste avgå som tränare han har inte lyckats en skit. Dessutom måste vi ha rejäla nyförvärv det är dags att öppna plånboken. Jag har undrat i många år nu när GAIS har tänkt att satsa? Nästa sång är ett måste om man inte skall få äta locec en säsong till.
Kom igen nu GAIS jag vet att det finns krafter i klubben som har koll på läget, använd dom.

Bandy, bandy

Jag håller ju på Bollnäs i bandy som gick till SM Final förra året, känns inte som den kapaciteten finns där i år. 4 pinnar har det blivit än så länge två vinster och två förluster. Kan man ta sig till semi i år får man nog vara nöjd.
Sen håller jag ju på GAIS också i bandy givetvis eftersom man är GAISare, Premiären vanns mot Nässjö med klara 7-2 Murehn från SAIK kommer att lyfta laget, så jag hoppas vi får se GAIS i bandyns finrum nästa säsong.

Till sist kör försiktigt på vägarna nu när snön kommer, tänk på att det finns dom som väntar på er.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: