Moralen kan försätta berg !

Vid dagens DM match kom vi till spel med inte mindre en 12 man borta mot ett div 3 lag. Omöjligt uppdrag kan tyckas. Den yngsta var född 94 och spelade från start. Medelåldern var väl så där 17 år eller något sånt. Jag vet inte så noga men dom visade en sjuhelsikes moral idag. Man ville vinna helt enkelt. Jag fick spela med 3 backar kan man säga då den fjärde var dyngförkyld och hade svårt att orka men han kämpade på . På bänken satte ytligare 2 st 94.oror. En fick hoppa in och avlasta då och då. Men matchen var jämn och vi började bra 1-1 efter första får man vara nöjd med. I den andra tog motståndarna över mer och mer och gick upp till 2-5. Men i den tredje höjde vi oss igen och både reducerade, kviterade och tog ledningen . Men motståndet kom tillbaka och kviterade , sen på slutet blev det högdramtiskt med 10 sekunder kvar åker vi på 2 stycken matchstraff vilket var otroligt jobbigt för resten av laget. Att börja en sudden med 3 mot 5 kunde ju bara sluta på ett sätt eller? Nja första chansen var våran skott i stolpen. och 3.41 in så avgör vi och lyckan var total. Jag hade sagt att hellre våga för att vinna än att ha spela fegt och förlorat. Och det gjorde vi. Vi bara väntade och kämpade för att få den lilla chansen som krävs för att skapa en chans. och med en klassik strumprullare , så tog vi oss vidare till andra omgången. Vad jag menar är att moralen i ett lag kan försätta berg. Med dom här förutsättningarna som vi hade skulle vi naturligtvis inte ha haft en chans men vi ville och vågade mer än dom vi mötte. Så moralen slog åter igen klass vilket har hänt många gånger. Jag är jävligt stolt över mina grabbar på det sättet vi genomför matchen och den kampviljan vi visade upp. Jag hoppas att jag får se mer av den varan i kommande matcher.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: