Sämst när det gäller igen för hundrade gången.

Då var det dags igen för ett svenskt landslag att vara sämst när det gäller. JVM laget förlorade efter straffar mot Ryssland.
Helt galna efter segern mot Canada efter straffar vem som skulle vinna gruppen, men vinner man medalj när man vinner gruppen ?
Uppenbarligen inte.
Jag kan räkna upp hur många episoder som helst där svenska landslag viker ner sig när det gäller att prestera som bäst, här är ett axblock.
JVM i år och förra året
Damerna i handboll EM finalen
Herrarna i innebandy två år på raken.
Sverige mot Holland i EM fotboll
Sverige mot Vitryssland hockey
Sverige Senegal fotbolls VM
Handboll Sverige-Island EM
Fotboll Danmark- Sverige EM kval
Och det är säkert fler gånger som Sverige är världsmästare i gruppspel för att sen inte klara av en pressen.
Varför blir det så tro ?
Jag vet inte säkert men dom andra länderna verkar ha en extra växel att slänga in när det gäller som mest.
Vi svenskar är nöjda med att kommit långt i en turnering.
Så till nästa gång ett svenskt landslag går vidare från ett gruppspel ropa inte hej för än ni är över bäcken.

Postat av: Släggan

God Fortsättning på det nya året! Nja...som vanligt kan jag inte hålla med dig. Det är ruskigt starkt att vända och slå Kanada i Kanada...hockeyns Mecka! Sen är det ju självklart surt att vi bara vann gruppen. Men sämst när det gäller...nä...det tycker jag nog inte. Förlusten mot Ryssland på straffar är ju som i alla sporter ett enda stort lotteri. Den straffen vi la i stolpen kunde ju likväl gått stolpe in. Jaja...nu har jag sagt mitt...hehe. Ha det bäst Blomman & lycka till med lagen i serien!

2011-01-05 @ 09:22:51
Postat av: Blomman

Nej jag anade att du inte skulle hålla med ha ha.

Men se på dom andra som jag har räknat upp det är ofta svenska landslag viker ner sig när det gäller att vara som bäst, det var mest det jag ville poängtera med inlägget.

Kör hårt nu i Ligan.

2011-01-05 @ 12:26:27
Postat av: Blomman

Vad var det jag sa Släggan, sämst när det gäller och torsk mot jänkarna ,med 4-2

tack för kaffet ha ha.

2011-01-06 @ 05:10:21
Postat av: Släggan

Hehe...jaja...jag får väl ge mig för denna gången då. Du bevisade ju nu att gammal är äldst...hoppas du satte kaffet i vrångstrupen...hehe... ;)

2011-01-11 @ 06:29:29
Postat av: Blomman

Ha ha Släggan den gillar jag.

2011-01-20 @ 16:07:22

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: