Allt är inte så självklart för alla

Människan tar mycket saker för givet även jag.
Tex att alla har en dator, men alla har inte en dator därför så kan dom ingenting om det. Men det trodde jag.
Nu när jag har ligger på sjukhus pratade jag med en äldre dam som hade en mobil telefon men visste hur man gjorde när man smsade.
Jag tänkte herregud det kan väll alla det är ju 2011.
Men det kunde hon inte , hon hade aldrig haft en mobil och än mindre visste hur saker och ting fungerade.
Hon visste inte hur man la till telefonnummer , inte hur man skickar sms.
Då bestämde jag att hon skulle få en lektion hur man gör.
Så vi satte oss ner en eftermiddag och jag tog fram min telefon så visade sig att hon hade en precis likadan.
Så vi började på att traggla med detta.
Tur att jag har ett stort tålamod för det tog tid.
Men till sist hängde hon med i svängarna och fattade hur man skulle göra och hon blev lycklig som ett barn på julafton.
Nu kan hon både smsa och lägga till telefonnummer .
Tänk om människan inte var så inskränkt och tar saker för givet, då hade vi nog fått en lyckligare värld.
Jag kände mig verkligen glad att jag hade gjort någon annan glad, då blir man varm i hela kroppen.
Ha en fin helg det skall jag ha. Kram till er alla.
Människan tar mycket saker för givet även jag.
Tex att alla har en dator, men alla har inte en dator därför så kan dom ingenting om det. Men det trodde jag.
Nu när jag har ligger på sjukhus pratade jag med en äldre dam som hade en mobil telefon men visste inte hur man gjorde när man smsade.
Jag tänkte herregud det kan väll alla det är ju 2011.
Men det kunde hon inte , hon hade aldrig haft en mobil och än mindre visste hur saker och ting fungerade.
Hon visste inte hur man la till telefonnummer , inte hur man skickar sms.
Då bestämde jag att hon skulle få en lektion hur man gör.
Så vi satte oss ner en eftermiddag och jag tog fram min telefon så visade sig att hon hade en precis likadan.
Så vi började på att traggla med detta.
Tur att jag har ett stort tålamod för det tog tid.
Men till sist hängde hon med i svängarna och fattade hur man skulle göra och hon blev lycklig som ett barn på julafton.
Nu kan hon både smsa och lägga till telefonnummer .
Tänk om människan inte var så inskränkt och tar saker för givet, då hade vi nog fått en lyckligare värld.
Jag kände mig verkligen glad att jag hade gjort någon annan glad, då blir man varm i hela kroppen.
Ha en fin helg det skall jag ha. Kram till er alla.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: