Semester,Dam VM, lite golf och Amerikansk fotboll !

Då har man semester, och vad skall man göra då ? Jo vi skall tälta men vi skall inte åka så långt hade vi tänkt.
Så vi åker till "Chappen " där finns det massor att göra som vi inte har gjort när vi har varit där.
Åka prerivagngn med indiantema, pälsjägartema mm.
Klart lagom att syssla med sånt som man är intresserad av.
Vi har ingen lust att ligga på en fyllekamping med massa folk som super och lever rövare det är inte våran grej.
Vi gillar lugn och ro och ha en avslappnad stämmning och bara ta hand om varandra.
Vi gillar ju annars att vara ute på resa men i år fanns det ingen möjlighet vi skall greja lite med huset så  vi tar det nästa år och då förhoppningsvis kan vi åka tillbaka till Djerba, vårat lilla paradis.
Man behöver semestern för att orka med den förbannade vintern som jag hatar över allt annat, vintrar borde fan i mig förbjudas anser jag i alla fall ha ha.
Jag återkommer med vårat semesterminne vid senare tillfälle.

Nu till Dam VM som har avklarats, Sverige fick en hedersam bronspeng genom att vinna mot Frankrike.
Men att jämföra det med herrbronset 94 är fruktansvärt korkat för man kan inte jämföra det.
Damfotbollen är inte alls så utvecklad som herrfotbollen, visst det är en bra prestation men ärligt talat hur många  bryr sig igentligen ?
Jag har då inte sätt en enda match och skulle inte offra någon tid på att se någon heller då jag tycker att det är väldigt dålig klass.
Jag tycker att Kåmark var rätt ute då han sågade damerna  för det håller fruktansvärt dålig klass.
Men men man får väl ändå lyfta på hatten och säga grattis !

Golf är i många stycken ett helt underbart spel obs inte sport utan spel. Ibland spelar man som Tiger Wodds eller i alla fall tycker man det och blir glad för en boogie och ibland bara hatar man spelet.
Igår måndag var jag ute och spelade med några låghandikappare unga grabbar som typ driver 200 meter utan problem, då får jag en aningens komplex och spelade så dåligt så att Arnold Palmer skulle vända sig i graven ha ha. Nej skämt på sidan jag spelade fruktansvärt uselt. Men trots mitt usla spel fick jag ihop 36 poäng och gick på mitt nysatta handikapp 27.9.
Jag hade ju 11.4 för tre år sen när jag slutade men man märker ju vad man har tappat.
Jag tvåputtade runt dom 18 hålen och runt greenerna var det helt ok.
Drivern funkade skapligt men det var mina andra och tredje slag som var minst sagt bedrövliga.
Jag hade gjort min tredje runda på lika många dagar och det kändes i den gamla kroppen.
Jag kan i alla fall skylla på  det ha ha.
Fast på torsdag skall jag ut igen om mitt knä blir lite bättre just nu haltar jag och det är tävlingar på hemmabanan nu i 2 dagar så man kan inte komma ut.

Till sist lite Amerikansk fotboll i morgon onsdag skall jag följa med sonen och titta på träningen, jag skall ha med ett anteckningsblock och studera.
Jag har redan börjat slipa på anfallspelet genom att läsa , titta och observera videos med matcher.
Jag vet tex vad en kriss kross är och hur de genomförs.
Det här skall bli en underbart rolig utmaning och en häftig upplevelse, jag ser fram emot nästa år med tillförsikt och insperation.
I vinter blir det att kolla på NFL och följa matcherna med ett anteckningsblock för mycket anteckningar blir det.
Jag återkommer i ämnet.

Ha en bra sommar mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: