1923-2011 R.I.P. James Arness alias Zeb Machahan

En av mina största hjältar är död.
Han blev den rättfärdiga Zeb med hela svenska folket 78-79 när serien kom så såg hela 4a miljoner serien.
Så då förstår ni inte som inte var med på den tiden hur stor serien var.
Jag har ju berättat hur jag har följt den slaviskt både nu och senare.
Så det är med stor sorg jag tar faväl av Zeb.
Ham blev 88 år gammal och dog i stillhet i sitt hem i Brentwood i Los Angeles.
Han skrev ett öppet brev till oss fans på sin websajt där han tackade för alla åren, man blir rörd.
Jag vet ju inte hur Zeb , ja jag kallar han så var privat men hans liv var fullt av tragedier, hans förra fru försökte ta sitt liv 2 grr, hans son Rolf Arness hade drogproblem men dog i en olycka, fans dotter dog i en  överdos,  och hans tredje barn Craig dog efter en tids sjukdom.
Trots allt detta fortsatte han sin skådepelarkarriär.
Han var ju en seriefigur men ändå så blev han en san hjälte så som han var i serien, jag skulle vilja vara som han var i serien men i det verkliga livet, hård, snäll och rättvis.
Men jag tror han var lite så som han var när han spelade Zeb i sitt privatliv, redan 1975 var han god för 185 miljoner, men han skänkte ofta bort mycket pengar till olika saker, han resonerade att man kan inte ta med sig något dit man ska, och det är jävligt sant.
Om jag skulle tro vad Zeb hamnar någonstanns efter sin död så är det säkert på prärien med sitt winchester gevär och sin bowie kniv och bara ha det lugnt och skönt R.I.P. Zeb.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: