The Blomski och dom 12 storverken !

Efter en riktigt sur jävla datakrasch, där alla låtar jag skrivit försvann så fick jag helt enkelt sätta mig och skriva nytt matrial.
Och det blev till en fullängdare alltså 12 stycken Storverk.
Jag går under artistnamnet "The Blomski" vilket jag tackar Pudding och Löv för, dom brukar kalla mig det i stället för Blomman.
Jag tyckte det lät fräckt så jag tog det som artistnamn.
Att skriva låtar är nog inga bekymmer för någon som har lite känsla för musik och kan ta ett par ackord.
Det som är problemet är att göra bra låtar.
Peo Thyrén och Per Gessle är grymma på att göra hitar och så långt har inte jag kommit ha ha. Men i den genre jag spelar är ju punk, men är jävligt stolt för det, för punken har givit mig en enorm glädje.
Jag vill att dom här låtarna hamnar på skiva , antingen med mitt vilande band Fattijons,eller  som mitt alter ego  The Blomski, det spelar ingen roll hur det blir bara dom kommer ut så folk kan lyssna på det.
Jag kan nog spela in dom ute i skogen, där det finns en studio.
Men jag vill att det skall låta bra, för låtarna utan att skryta är det bästa jag har gjort.
Men så är det väl man tycker det nyaste  är det bästa.
Men jag har faktiskt skrivit en hit, som har spelats till och med på en radiokanal i USA.
Den heter Joey Ramone och den tillägnades Ramones sångare, och jag skrev den dagen efter hans död.
Den finns att lyssna på Myspace, plus en massa andra låtar med mitt band.
Jag kommer aldrig bli en rockstjärna för nu är det försent och jag är för gammal, men ändå vill jag få ut det jag har skrivit. Så mina vänner håll koll på bloggen så få ni veta om mina låtar har spelats in.

Postat av: Putte Fattijone

Joey Ramone finns faktiskt på cd och går att beställa på Ginza eller cdon, den finns på samlingscd`n äggtapes 5. fixa studio så kommer jag och basen : )

2011-06-11 @ 10:34:30
Postat av: Blomman

Ginza och cdon det var stort det visste jag faktiskt inte. Jag vill ju helst spela in med mina kamrater i Fattijons. Men då måste vi repa, jag har ju rockstudion här som vi får låna mot en bllig peng där finns allt.

Kan ni inte komma en helg? Så bjuder jag på käk och sovplats, vore så jävla kul. Fundera på saken getstjärt. Ha ha

2011-06-11 @ 11:08:50

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: