Zlatan den allsmäktige !

Nu har jag läst boken jag är Zlatan.
Redan  från  början fattar man att han tror att han är gud, sällan har jag sätt en sådan egotrippad människa där jaget finns med hela tiden.
Tex jag är lagets viktigaste spelare jag ounbärlig osv.
Man blir rätt trött på att han är så oödmjuk men samtidigt måste man berömma och beundra honom.
För hade han inte haft den inställningen så hade han heller inte kommit någon vart den saken är helt säker.
Hans tid i Barcca var ju lyckad sportsligt men han kom på kant med tränaren och det hade han väldigt svårt att ta.
Han verkar inte vara så lätt att ha att göra med, men säg vilka stjärnor som är det ?
Oavsätt om han fick sitta  på bänken eller ej i Barcca så rullade ju miljonerna in på kontot varje dag, så det var inget synd om honom.
Jag tycker det var bra att tränaren visade vem som bestämmde trots att han var en sån stor stjärna.
Nu är han ju i Milan och öser in mål i skrivandets stund så är det väl 15 och i topp i skytteligan.
Han kan mycket väl vinna skytteligan igen och det är han ju värd.
Men vad jag inte förstår med fenomenet Zlatan är varför måste han vara så dryg och spydig i tex intervjuer, mest med svenska medier i Italien får man ju sällan se intervjuer.
Och varför presterar han så dåligt i landslaget ?
Jo för att han inte har tillräckligt bra spelare runt sig, han är beroende av stjärnspelare annars hade han inte gjort så mycket mål utomlands.
Zlatan är inte min favorit fotbollspelare i Sverige , jag gillade Henke Larsson en kille med fötterna på jorden som inte heller kom från lätta förhållanden men ändå var ödmjuk under sin karriär.
Zlatan borde ha lyssnat mer på Henke när dom spelade ihop så kankse han inte hade varit så dryg av sig.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: