Blondinbellas kompis fick stryk !

Som alla vet så gillar jag ju inte Blondinbella! Inte pga att hon har pengar eller att hon är framgångsrik, utan det är hennes syn på människor. Hon sparkar på dom som redan ligger ner och det tycker jag är fel. Jag läste att hennes kompis Robin fick stryk pga henne. Det är ju inte klokt ! även om man inte gillar henne så kan man ju inte ge sig på hennes kompisar , mamma, pappa syskon osv det är helt åt skogen. Hon får stå för sina åsikter och ta konsekvenserna av sitt handlande men hennes vänner skall inte behöva ta sånt. Jag tycker förövrigt att våldet har blivit så föråande och sjukt att jag spyr när jag tänker på det. Visst slogs jag och mina kompisar också när jag växte upp , vi jagdes ju ständigt av raggarna som på den tiden var totalt hänsynslösa. Jag blev också väldigt illa misshandland en gång på 80 talet av flera raggare som hoppade på mig pga att jag var punkare, det kostade spräckt skalle och en vecka på sjukhus med hjärnskakning. Men våldet har ökat och det är en skrämmande statestik på unga som misshandlar andra unga människor. Och våldet blir bara grövre och grövre. Jag minns att man inte sparkade på folk som låg ner och man använde inga tillhyggen, men nu används det både knivar och pistoler så det är en viss skillnad på hur det såg ut när jag var ung och hur det ser ut idag. Jag hoppas att Robin kryar på sig och att Blondinbella ändrar sin attiyd på sin blogg och  att hon skriver om viktigare saker än att tala om att hon åt grönsallad till lunch. Hon som säger sig ha så stort inflyttande borde kunna göra bra saker för världen och kunna hjälpa dom som behöver i stället för att trycka till dom svaga i samhället.  Hur som haver men våld har aldrig varit en bra lösning på problem det kan bara bli värre om man slåss och det kan gå riktigt illa även om man inte har tänkt så. Så tänk efter nästa gång ni höjer högernäven för att klappa till någon, det är modigare att bara gå därifrån eller till och med springa därifrån det är fan så mycket tuffare än att slåss.

Mvh Blomman


Postat av: Carro

Bra text och jag tycker att du har helt rätt!

2008-07-08 @ 13:04:00
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/
Postat av: Blomman

Tack.

2008-07-08 @ 13:08:15
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: