Man skall ha husvagn eller hur var det igentligen ?

I Sverige är vi värdsmästare på att vara bror duktiga. Vi säger att vi har demokrati och man får tycka vad man vill, se ut som man vill etc. Vi acepterar bögar, flator, punkare, skinskallar, hårdrockare, snobbar, invandrare, rika fattiga osv. Och ingen tycker att det är konstiga . Men när det gäller att få komma in på en camping i Olofsbo, ja då är det stopp. Med kommentaren, "eran husvagn är för ful" Vad i helvete är det frågan om igentligen. Är det ett sådant samhälle vi skall ha ? Tänk er senariot om fler skulle beete sig så. Tex på hemköp! Du får inte komma in här för du har inte Jack and jones byxor. Eller på Satoil, du har  inte en volvo 840 så du får inte tanka här. Vad fan liknar det? Den här stackars familjen som var på semester blev inte nekade bara en utan två gånger på olika campingplatser, familjen hade barn osv, jag anser att det är kränkning som heter duga, jag menar dom kanske inte hade råd med en nyare och finare husvagn skulle inte dom då ha rätt att fira semester pga av för "ful husvagn"? Nej det där jävla storebrors syndromet hatar jag, och dom som ägde camingplatserna borde gå i terapi  eller få en fet tillrättavisning, man gör inte på det viset. Om det nu hade varit en invandrarfamilj som hade kommit och blivit avisade på grund av sin hudfärg, ja då hade det blivit ett jävla liv, då snackar vi kränkning på hög nivå men i detta fallet så verkar det inte som att folk eller någon anann bryr sig heller. Jag hoppas att familjen får en rejäl ursäkt och att dom blir kompenserade med något. För så här får det inte gå till helt enkelt. Då får vi snart ett klassamhälle med stora klyftor och det är redan på väg att bli det nu med den nya regeringen. Ta erat ansvar nu , fram till barikaderna  och låt alla människor behandlas med respekt även om man råkar ha en" ful husvagn".

Mvh Blomman

Postat av: Jenny

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv..

Du verkar ha en bra blogg föressten, jag ska läsa vidare! :)

2008-07-31 @ 23:44:42
URL: http://jjennny.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: