Noice bandet man hatar och älskar !

När jag växte upp så spelades en kväll i tunnelbanan och  i natt är hela staden vår. på varenda radiostation Jag tror säkert att ni minns. Jag gjorde det. Jag hatade dom och Gyllene Tider så vida pass. Men nu när jag är 45 så är ju båda banden så jävla bra. Refränger som sitter som en smäck. Jag hatade att Hasse Carlsson som  var en liten skitunge på 13 bast som fick alla brudar att sväva. Jag hatade Gyllene Tider för att dom sötbruna pojkarna från Halmstad suktade på alla tjejer. Jag fick ingen så jag var så jävla avundsjuk på rockidolerna. Mren nu 2008 kan jag skratta och tycka att jag var helt blase´ och grå. Men faktum är att Noice och Gyllene Tider var tidernas bästa hitband. Sen kan punkare som jag själv tycka vad fan som helst, fakta kvarstår ni var bäst. Några apor dök upp Attack MED OA HELA NATTEN, visst den var  bra men dom hade ju bara den. Noice och Tiderna hade massor av hits. Tyvär dog Hasse Carlsson sångaren i Noice, sen även Fredde Hansson keeboardkillen . Så det verkare vara som med Ramones dom dör tyvär. Jag hoppas att ni som var med 80 och tyckte Hasse var snygg inte glömmer bort dom, köp  Noice samlade verk, snorbra säger jag. kom ihåg att dessa grabbar var 13-17 år ta fram ett band i Sverige som skriver sådana låtar idag. Ja ja Ami Dimond eller hur det stavas men hon skriver ju inget själv. Hasse Carlsson,Peo Thyren, Freddie Hansson Robban Klasen, jag skall aldrig glömma TONÅRSDRÖMMAR !
Ps  jag skall göra en cover på i natt är hela staden vår Ds

Mvh Blomman

Postat av: Putte

Ja när Fan blir Gammal......hehe

2008-10-25 @ 12:56:16
Postat av: Tomten

Det var en kul läsning här jag återkommer.

2008-10-28 @ 16:51:42

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: