Dags för en ny säsong !

Ja den 5 maj drar försäongen igång igen för Värnamos herrar.Vi tränar tre dagar i veckan inte dåligt för ett div 4 lag, flera lag som spelar högre upp tränar bara två dagar i veckan vilket är katastrof anser jag  alla fall.Spelar man i tex div 2 så skall man minst träna tre ggr per vecka.Och det skall gälla hela året, men tyvär finns inte det tillräckligt med träningstider, även på mindre orter.Men jag tror att vi har bra chanser detta året trots att vi har tappat tre ordinarie spelare till lokal konkurenten Gnosjö som spelar i div 2, surt men sådan är sporten, jag förstår grabbarna att dom vill testa på högre upp, men tyvär tror jag ingen av dom tar plats.Det är inte helt enkelt att kliva upp till ett div 2 tempo från div 4a.Men jag gillar grabbarna och önskar dom lycka till såklart.När det gäller mitt lag så tog vi ett stort steg efter jul då vi verkligen visade vad vi kunde.Vi slog suveräna seriesegrarna Stockaryd tex och förlorade bara en enda match efter jul.Så det finns hopp för det här laget.Vi har ju gjort klart med två nya unga grabbar födda 1991 som skall bli intressant att följa.Och mer är på gång vad exakt det handlar om kan jag inte gå in på då det inte är klart.Kan vi förbättra den första delen av säsongen ja då kan vi bli ett topplag.Viktiga kuggar är givetvis Erik div 4as bästa spelare samt våran målvakt Jeppe.Han har också fått förfrågan från lag högre upp men vi hoppas att han skall stanna. han är en viktig kugge i lagbygget.Kan sedanJohn Cook utvecklas som han gjorde denna säsongen så har vi en bra forward.Men det ser lite tunnt ut på backsidan där skulle vi behöva ha förstärkningen genom att vi tappade två backar, men som sagt vi jobbar på det.Jag tror att vi kan bli topp tre med detta laget och det skall givetvis vara målsättningen, man måste sikta mot himlen så kanske man träffar trätopparna det är min filosofi.Nu hoppas jag att vi får en kul innebandysäsong och jag återkommer i ämnet under året. NU TAR VI DOM !

Mvh Blomman

Postat av: Frugan

Ska du va me o kubba också? Det krävs kondis för att hålla ångan oppe i båset hela säsongen :)
Hoppas ni får lite nytillskott och Lycka till!
Jag håller på dej kram

2008-04-29 @ 00:25:56
Postat av: Blomman

Tack men att jag skulle springa är lika troligt som att det snöar i Sahara.

2008-04-29 @ 00:37:15
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: