Skillingaryd eller här finns det bara tokiga bönder !

Jag bor i ett litet samhälle som ligger mitt i mellan Jönköping och Värnamo.Det stället heter Skillingaryd.! Det måste vara platsen som gud glömmde eller sodom och gomorra.För här håller alla reda på allt och alla, vet man inte vad man har gjort på fredagen så får man graranterat reda på det på lördagen.Här älskar man att älta andras olycker om någon har skilt sig eller träffat en ny, ja då går det via metoden mun till mun.Här kan man inte släppa en fjärt utan att det är ute på byn.Det känns som man har bevakad jämt ni vet storebror ser dig.Hur kan det då bli så här ? ja antagligen har folk för lite att göra här eller så är man fruktansvärt nyfiken.Som tex i dag ! Jag skulle fram och handla och utan för systemet sitter det en man och hans kompis.Jag stannar en stund och snackar med grabbarna, och då kommer det en från mitt jobb på cyckel och jag trodde jävlar i mig att hon skulle köra omkull som hon glodde.Herregud man måste ju kunna prata med folk , för jag har  inte många fördomar det skall erkännas men sen gillar jag ju inte alla så klart, och det handlar både om svenskar och invandrare det finns bra och dåliga i båda grupperna.Sen är det så också att historier som börjar längst upp i samhället får en helt annan historia när den kommer ner till samhället.Tex om någon har opererat bort en leverfläck så ligger personen döendes i cancer när historian har nått byns mittpunkt som är Önskabutiken.Jag är ju en stadskille och kommer aldrig att vänja mig med detta skitsnackadet som är i byn.Det är jobbigt att jämt få höra har du hört det har du hört det! Nej säger jag jag har inte hört det och jag skiter i det också ärligt talat.Jag bryr mig inte folk får gifta sig, skilja sig vänstra eller vad dom vill , det ligger inte på mitt bord att älta i sånt.Jag sköter mitt så får andra sköta sitt.Ibland längtar jag tillbaka till stan så att det värker i kroppen, och någon gång hoppas jag att man kan få komma tillbaka till stan där man får vara helt anonym det skulle vara helt underbart.Finns det inget possetivt här då ?Nej inte mycket ! är du inte kyrkligt aktiv eller håller på med sport ja då finns det inte mycket att göra för ungdomarna här.Är du under arton år så är det kört ! Jag skulle aldrig för mitt liv vilja ha växt upp i en sån här håla, här är det mest inavel alla har varit med alla och alla är släkt med alla på något jävla vis.Min dotter skrev på sin blogg om Skillingaryd och det var mycket intressant läsning hon fattade galoppen och drog till pojkvännen i Stockholm, fan jag är avudsjuk att du numera slipper bo här.Men en dag skall jag också ta mig härifrån , frågan är bara när !

Mvh Blomman

Postat av: Marcus

Du har helt rätt Peter.
Skilligaryd suger k..

2008-04-23 @ 13:48:48
Postat av: Carro

Du är utmanad :) http://carolineblomqvist.blogg.se/1208984977_en_liten_lista.html#comment

2008-04-23 @ 23:15:23
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Jösse

Tja blomman! Låter som att vi är lite i samma sitts men dom får väll ha sitt roliga och tro illa om oss! :-P Vi vet ju vad vi kan ! Gött att de finns sådana profiler som du ROCK ON!!!!

2008-04-23 @ 23:45:24
URL: http://innebandyliv.blogg.se/
Postat av: Blomman

Tjena Jösse !
Precis jag håller med dig.

2008-04-24 @ 00:49:30
Postat av: Per

Du lär ju inte bli årets Skillingarydsbo i alla fall.

2008-04-24 @ 00:59:17
Postat av: Blomman

Per ! Tror du att det är mitt mål i livet att bli det eller?Jag satsar på att bli årets antiSkillingarydsbo ha ha.

2008-04-24 @ 01:25:16
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Carro

Du ska göra listan :)

HAHAHA .. årets skillingarydsbo.. vilket skämt.. hahahhaha..

2008-04-24 @ 09:26:19
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Men flytta då.....hur kan man bo på samma ställe så länge och tycka att det är så dåligt utan att göra nåt åt det?? Vad visar det på? Du skriver att du är glad att du inte vuxit upp på ett sånt här ställe. Fast du har låtit dina BARN göra det!!???? Hallå...Hade ingen aning om att GUD bodde i Skillingaryd. Det är så du verkar tolka dig själv som en gud som kan allt vet allt och som dömer människor hur som helst. Visst det är mycket lättare att titta på andra än sig själv...Du plockar säkert bort det här inlägget eftersom det inte matchar din syn på dig själv som guds ställföreträdare på jorden.Tragiskt!!

2008-05-02 @ 08:51:07
Postat av: Blomman

Eftersom du tolkar mig som en GUD så skall jag färlåta dina synder och be för dig att du tuffar till dig så du törs skriva ditt namn nästa gång du skall kritisera mig*s*Varmpanna hajar du inte det ironiska i texten va ? ha ha ha!

2008-05-02 @ 15:01:40
Postat av: Baggen

Du anonym!du bord läsa "DOM ANONYMA ELLER FINNS DEN OSYNLIGA MANNNEN!" Står för fan för vem du e´ pussy!
Stå på dig blomman.

2008-05-02 @ 15:29:17

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: