Kung Zlatan och overalls Lasse !

Igår började EM i fotboll på bästa sätt ! seger mot regerande mästarna Grekland. Zlatan har ju varit ifrågasatt i landslaget och att han gör så lite mål, men igår gav han kritikerna svar på tal.Ett av EM,s hitils vackraste mål och ett fint pass av Henke. Jag förstår igentligen inte hur man kan kritisera Zlatan överhuvudtaget, han är stor stjärna i Italien där han är en respekterad storstjärna. Men i Sverige skall han kritiseras när han råkar göra någon dålig match. Zlatan spelade inte hela matchen men det han visade var att han kommer att bli viktig för Sveriges kommande matcher.Sen har vi den där overalls Lasse, som numera bär kostym, man blev lite snopen ha ha.Det känns inte riktigt som det är Lagerbäcks grej att bära kostym. Lagerbäck är en mycket kompitent tränare som har minst en räv bakom varje öra. Det skall bli intressant nu att se hur han tacklar problemet med att Chippen förmodligen är borta från EM. Vågar han satsa på Daniel Andersson mot Spanien på lördag ? ja det skall också bli intressant att se. Helt klart är att han vågar gå i mot strömmen i alla fall. Dom flesta trodde nog på Linderoth men inte Lasse, han visste nog att Linderoths skada skulle påverka spelet och valde då i stället Daniel Andersson. Sen måste jag ställa en fråga till Svenska fans! som buade ut Daniel Andersson när han kom in? han är ju med i tuppen för att tillföra något så lägg av med sådana dumheter, alla spelare i det Svenska landslaget skall älskas när dom är utagna och inte fan buas ut. Nu blir det Spanien på lördag och vi får se hur grabbarna klara sig då. Spanien imponerade mot Ryssarna men jag tycker nog att Ryssarna så minst lika bleka ut som Grekerna gjorde. Mitt tips där blir 2-1 till Spanien , men jag är ju rätt värdelös på att tippa så jag hoppas att jag får fel. Nyckelmatchen blir mot Ryssland på onsdag, den måste bara Sverige vinna. Så sluttabellen i gruppen blir Spanien 9 poäng Sverige 6 Ryssland 1 Grekland 1.Sverige går alltså vidare ur gruppen mot alla odds.Det är min dröm i alla fall.


Mvh Blomman


Postat av: Anonym

Konstigt att du inte är negativ mot ett svenskt landslag! Det brukar du ju vara ha ha.

2008-06-11 @ 14:11:09

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: