Skall det vara så här va ?

Igår tränade mitt seniorlag i innebandy och precis som vanligt, vi körde grundkonditionsträning. Plötsligt springer det förbi ett gäng smågrabbar 10 max 11 år. Dom körde tydligen intervall träning. Jag tänkte väl inte så mycket på det igentligen. För än jag såg dom komma andra gången då såg jag att ett par av dom som gråter, jag tänkte har dom skadat sig eller? Då ser jag att en av dom håller sig för magen, förmodligen håll.Tränaren skriker kom igen kämpa du orkar. Jag blev helt målös! Jag tänkte vad fan är det frågan om grabben gråter och tränaren pressar honom att springa en då mer istället för att ta honom åt sidan och trösta honom. Sen kommer det ett par till som också gråter och ser helt slut ut , jag blev så jävla arg, men kunde inget göra. Därför valde jag att skriva på bloggen om det. Jag kommer också att sätta in än insändare i våran lokaltidning om det. När man är 10-11 år skall man man ju ha kul på sina träningar , stoja,stimma   latcha och ha kul . Jag hade själv innebandyskolan för 8-9 åringar i Skillingaryd och det skulle väl aldrig falla mig in att köra stenhård intervallträning med dom. Jag skulle vilja fråga detta förbundet om det är deras policy att köra stenhård fysträning med 10- 11 åringar, skulle vara intressant att se vad man fick för svar. Detta liknar ju gamla Ryssland när man drillade 7-8 åringar i gymnastik med en hjärnhand , dom fick träna ett antal timmar om dagen med minmalt mat. Jag anser att detta är ett brott mot barnidrottens hederskoder. Jag anser inte att man skall träna någon hårdare fys för en man kommer upp i 15-16 års ålder, men man måste även då vara vaksam på att  grabbarna och tjejerna inte får skador på grund av för hård belastning. Dessutom så hade jag varit förälder och sett detta då hade jag tagit min tjej eller kille ur laget, för barn skall skratta inte gråta när man går till sin idrott. Men det jag är rädd för det är att dom barn som inte pallar sådan här träning kommer att sluta idrotta överhuvutaget och inte tycka att det är kul längre ! Vilket kan leda in dom på felaktiga spår, idrott skall hjälpa inte stjälpa enligt min mening.Man ser allt som oftast nu för tiden barn som inte duger slås ut tidigt i åldrarna och det anser jag är för jävligt. Och dom tränarna som bedriver sådan här träning skulle skämmes tame fan för att citera en Norrlänning, det är fel man på fel plats om man säger så, läs ett parti barn psykologi så kan det hända att ni lär er något, för min fråga är som Sverker Olofsson säger ! skall det vara så här va ?

Mvh Blomman

Postat av: El Capitan

Bra skrivet Blomman! Jag håller med dig...köra så hårt med små barn...fy fan. Men det är ju klart...ser du mig gråta efter Osuddenrundan, så kan du väl vara hygglig att låta mig vila?? Hahaha
Läste på hemsidan om de som signat...fy fan va gött!! Kommer bli en ännu roligare säsong i år än föregående!

2008-05-20 @ 13:03:17
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Frugan

håller med dej helt o hållet!!
i den åldern ska idrott va lek och roligt, man ska inte hålla på med elittänkande o utslagning i så unga år då kan man tappa många blivande talanger.
I den åldern ska man kunna hålla på med många olika idrotter.

2008-05-20 @ 13:29:37
Postat av: stefan

Det var längesedan man såg dig på banan.Man undrar vart du har varit,man börjar bli orolig.hoppas vi syns.
MVH.Stefan

2008-05-24 @ 23:56:22
Postat av: Blomman

Tjena Steffo!
Nej jag har tagit ett sabbatsår från golfen i år. Jag har lite andra grejer på g, så det blir lugnt.Men jag är en då passiv medlem.Ha det gött och flöjta väl*s*

2008-05-25 @ 18:25:06

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: