Betongens kungar - Blommans betraktelse

 Det här hittade jag på denna bloggen   http://raskolnikov.bloggagratis.se/#1605326

Så har då dagen kommit när jag tänkte att jag skulle promota ett band som har en otrolig potential, bara de kan få ett skivkontrakt.


Barnarp Bulldogs är enligt basisten Gustaf Berg ett band man kan lyssna på när man vill höra musik om något annat än kärlek som smärta...eller kanske smärtsam kärlek, vilket jag föredrar.


Frontmannen "Blomman", aka "innebandygurun" har en skön frenesi när han öser på och den snabbfingrade gitarristen "Kusen" är förmodligen den punkbandsgitarrist i världen som är mest lik Jesus (hittar ni någon som är mer lik så lägger jag mig platt).


Jag hoppas att ni förtappade själar som läser min blogg följer länken och tar en titt på myspacesidan och verkligen ger det chansen. Min egen absoluta favorit är Betongens Kungar. http://www.myspace.com/barnarpbulldogs


Den handlar om små barn som har det jävligt, kort sagt.


Upbyggnaden är typiskt punkig med en underliggande betydelse som är oändligt mycket djupare än något Magnus Uggla någonsin kan åstadkomma.

VEM SA ATT PUNKEN ÄR DÖD VA ?


Postat av: Agnes

Va kul! Texterna är värda att lyssna på, kul att fler upptäckt det. Det är t ex en sak du är duktig på!

Kram A

2009-04-23 @ 11:27:34
Postat av: Blomman

Tack, jag säger som Lotta på bråkmakaregatan , jag kan nästan allting bara man lär mig ha ha.

2009-04-23 @ 11:31:09
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Refused

Gustaf är en underbar basist och människa. Jävlar vad tungt han spelar.. Man gråter inuti..

2009-04-23 @ 18:53:46
Postat av: Blomman

Jag kan bara instämma med dig Refused . Gurra är en grymt skön kille.

2009-04-25 @ 07:21:45

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: