Din sjuka jävel !

Åter till bloggen efter åskandet.

I helgen utsattes en flicka för en våldtäkt i vår lilla by. Detta är helt enkelt för jävligt Man kan inte fatta att sådant skulle kunna hända här där alla känner alla. Tyvärr har polisen inte gripit förövaren än men jag hoppas att han snart är fast, för statistiken visar att har man våldtagit en gång så gör han det igen. Man känner ju för flicka som måste må fruktansvärt dåligt jag hoppas hennes vänner och anhöriga tar hand om henne samt att hon får hjälp med terapi osv. Det börjar hända lite för mycket här just nu. I vintras blev ju min son och hans kompisar misshandlade med kniv så visst känner man en viss oro. Jag tycker att polisen skulle vara här oftare på helgerna och synas helt enkelt, men man kanske har fullt upp med att jaga junisar som skjutsar eller kör på sina trimmade mopeder. Mycket av detta som har hänt blev när en viss minirotet av människor började dyka upp här i byn. Jag drar inte alla över en kam men helt klart är att dom grova våldsbrotten har ökat sen dom kom och dom är många. Jag vill inte hänga ut deras nationalitet men alla som bor här vet vilka dom är. Risken nu är att folk kommer att vilja ta lagen i egna händer och jag kan förstå dom till en viss del men jag kan inte acceptera det. Jag tror på rättvisa och att dom grips skall få hårda straff och utvisas från landet det är inte mer en rätt. Jag skall ju själv på rättegång för att stötta min son som råkade illa ut och jag hoppas att gärningsmannen hamnar bakom lås och bom vilket han bör göra eftersom han hade villkorligt Men hämnd leder ingen vart  utan jag hoppas folk kan tänka med sunda förnuftet vilket som är rätt och riktigt.

Mina tankar går till flickan och dom anhöriga som går en svår tid till mötes.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: