Pissa på då Djurgårdstattare !

Igår var en oerhört viktig match för mitt älskade GAIS det slutade oavgjort mot Djurgården. Djurgården gick ju ut med att dom skulle pissa på GAIS, ja det pisset räcker nog enda ner till superettan för DIF. GAIS borde ha vunnit matchen men allt är inte logiskt. Wandersson borde ha satt sin chans när han var fri tex. Men för att vinna i lagidrott så måste man sätta sina chanser. Nu till utrycket "pissa på" Luleå i hockey sa det mot Malmö en gång i tiden Färjestad har också sagt det och många andra. Men varför använda det utrycket överhuvudtaget ? det gör ju att motståndarna får en jävla tändvätska och defenetivt inte innan matchen man spelar. Det blir så låg nivå. Det är ändå en  toppidrott vi snackar om här. Jag som innebandytränare skulle aldrig tillåta att mina spelare gick ut med sådant skit den saken är säker. Nu så hoppas jag att GAIS reder ut stormen så jag får se dom i allsvenskan även nästa år.
Ha det gott mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: