Relationer, traditioner, generationer !

Jag har haft en del långa relationer men även korta, så vad är då det bästa ?
Så klart att långa är det , man mår bra av att komma hem till någon som man älskar och som älskar mig.
Man gör saker tillsammans som man gillar och tycker om. Korta relationer är mera sexbaserade anser jag vilket också kan vara trevligt men det är inte det jag behöver, jag behöver känna tryggheten i ett förhållande och då mår jag också bäst som människa. Jag är för gammal för att springa på krogen och ragga engångsknull , så det skippar jag dessutom så behöver jag inte det då jag har ett förhållande. Så mitt råd är satsa på den du håller kär och gör det till det bästa, du vet vad du har men vet inte vad du får.
Jag älskar traditioner det skall vara när det är jul så är  skall det vara det med allt vad det innebär, tomtar, julgran, julklappar, skinka , julgröt osv, samma sak midsommar  , påsk, nyår det skall vara som det alltid  ha varit det gillar jag, det skall inte vara för mycket förändringar, visst kalla mig cementröv men sådan är jag. Så vi kommer att fira jul som det skall.
The next generation
Jag väntar på att bli morfar eller farfar det skall bli roligt när den dagen händer och jag ser fram emot det.
Jag är fortfarande ung så jag orkar att vara barnvakt.
Jag skall bli den morfar eller farfar som inte mina egna barn hade min pappa var inte den mest barnkära pappan, visst han älskade oss barn, men han var inte den typen helt enkelt dessutom bodde dom långtifrån så det var inte så enkelt. Min morfar och farfar dog ju när jag var liten så det blev aldrig så, däremot hade jag min farmor  hon var en av dom mest underbaraste människor jag har känt. Jag var mycket hos henne när jag växte upp och även som tonåring. Jag minns en gång när vi ungdomar inte hade någonstans att festa innan vi skulle på Strömmingsleken i Söderhamn då gick vi från byn i spöregn hem till farmor hus, och hon torkade alla våra kläder över vedspisen och bjöd på kaffe och bullar. Sådan var hon det var aldrig några bekymmer med henne dessutom var hon oerhört snäll. Jag saknar henner verkligen må du vila i frid Helga.
Ha en bra helg och var rädd om er, kör försiktigt det finns alltid någon som väntar på er.

Postat av: Carro

Du är så gullig :) du kommer bli en jättebra morfar o farfar när de händer :) gällande traditioner så håller jag med dig fullt ut.. haha du är ingen CEMENTRÖV.. vart får du alla ord ifrån? HAHAHA :p



kraaaaam

2010-12-04 @ 20:22:09

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: