Det är lite som att svära i kyrkan !

När man håller på med idrotter oavsätt vilken idrott det är så finns det saker som man inte gör.
Tex En GAISare går inte till IFK Ankeborg, en Gnagare går inte till Järnkaminerna, en Mffare går inte till Helsingborg, och en SIKare går inte till lokalkonkurenten Värnamo IK.
Detta är liksom självskrivna regler att så gör man inte om man har hjärta för sin klubb. Nu menar jag spelare som har sin bakrund i sina respektive klubbar, inte sådana som kommer och går bara.
Men som Tony Irwing säger, det finns säkert orsaker varför man gör en sådan grej, man kanske bara vill ha nya utmaningar, eller så trivs man inte med situationen i sin nuvarande klubb, det kan vara besvikelser hur saker och ting har skötts, degraderingar, man kommer inte överens med tränarna, ja det finns många ev orsaker.
Jag förstår att många i Skillingaryd är grymt besvikna över kaptenens kovändning från att säga man slutar till att skriva på för Värnamo.
Det är lite som att" Svära i kyrkan" .
Nu tror jag att klubben ändå går stärkt ur det här.
Klubben har varit med om detta en gång tidigare när man åkte ur div 2 för ett antal år sen, då som nu försvann alla spelare som sas hade hjärta för sin klubb.
Ibland är det mycket snack och lite verkstad från en del.
Den gången var jag faktsikt med , vi fick starta om med unga orutinerade grabbar i 16 års åldern och några av dom äldre som hade valt att stanna, vi fick också damma av den tränaren som SIK hade i år som var målvakt på den tiden.
Jag minns att vi fick jobba med otroligt små medel.
Första året hängde vi kvar med nöd och näppe andra året kvalde vi oss kvar ,fast kvalet betydde inget båda lagen fick va kvar.
Tredje året hade vi fått tillbaka lite spelare och vi var tillbaka i div 2.
Så det går att få ett ungt orutinerat lag att kämpa sig till framgång, det är inte alltid bra att värva, man måste värva spelare som kan kriga också när det blåser hårt, för har man inte den inställningen ja då hjälper det inte hur bra man än är.
Jag följer utvecklingen hur det går i både Värnamo och Skillingaryd.
Det goaste med SIK,s degradering är ju det kommande derbyt mot VIK.
Räkna med att känslorna kommer att svalla både på planen och på läktaren.
Vem kan glömma Holmis övergång till Värnamo ha ha, ja det var tider det.

Så jag säger som då RIO, RIO RIO OJ OJ OJ !

Dom som var med då vet vad det är !

Ps Bloggen stängs under dom närmaste dagarna då jag är på sjukhus , öppnas igen när jag är hemma Ds


Postat av: INFO

Nu är det ju så att Ragge har aldrig sagt att han ska sluta. Det står på hans blogg att han slutar eller går till en annan förening!!!

2011-04-10 @ 17:31:50
Postat av: Blomman

Jag kan bara hänvisa till tidningen , där står det så.

Att han kände sig för gammal och hade bestämmt sig för att sluta, men som du vet så blev det inte så.

2011-04-10 @ 19:56:03
Postat av: INFO

Så du tycker att VNs information är mer pålitlig än det han skriver själv på sin blogg???

2011-04-11 @ 08:32:15
Postat av: Blomman

Info

Jag läser mycket sällan hans blogg,

2011-04-14 @ 06:28:14
Postat av: Kurre

Bra inlägg blomman och helt fucking sant .

2011-04-15 @ 08:19:23

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: