The botten is nådd !




Nu skall jag använda rätt ord.
IFK Göteborg ligger fetsist i allsvenskan och det glädjer mig oerhört mycket, visst vi har bara spelat 4 omgångar.
Men som GAISAare har man hånats genom åren, och vi har tagit emot  och lidit i det tysta.
Nu är det fan i mig på sin plats att få ge igen.
Tränarén i IFK Jonas Olsson funderar på att avgå, gör det säger jag och ta med dig resten av IFK,s spelare.
Dom är ju absolut delaktiga i detta elände(det kan ni ha)
Man kan inte enbart skylla på tränaren när laget går dåligt, spelarna på planen måste också göra sitt.
Men visst jag såg matchen mot Helsingborg, inte för att jag gillar något av lagen men HIF har en GAISare som spelar där även att han bara var ett lån men det räcker för att hålla på det laget som möter IFK.
  Blåvitt skulle borde kunnat tagit en  poäng, men det gjorde man inte och ingen vara gladare än jag.
Sällan har jag jubblat så högt som när HIF skickade in 1-2 underbart.
Och nu när Solnatattarna skickade ner dom absolut sist ja då hällde jag upp en iskall cola och firade.
Om jag säger om, IFK skulle åka ur så skulle jag käka kalsonger ett helt år, det är väl inte så stor risk men ett om finns alltid.

Vi själva åker till Mjällby på söndag och som tur är har svärfar alla matcher på tv så jag missar ingen även att man inte kan vara på plats.
Och innan jag träffade Agnes så höll han på J-södra, nu är han omvänd och har blivit trogen ha ha.
Agnes var inte ett dugg intresserade av sport överhuvudtaget men hon är lika mycket GAISare som jag fast kanske inte lika galen men ändå.
Min älsta son är också GAISare vilket han föddes in i.
Han är nog en av dom yngsta som blev medlemmar i GAIS , han var mer eller mindre nyfödd.
Så han lever också med GAIS idag.
Han måste ju tänka på arvet ha ha, tänk om han hade blivit IFKare hemska tanke.
Nu får vi se om vi kan återta serieledningen på söndag, men poäng borta vore bra och det är de man kan begära.

Ha en trevlig påskhelg och kör försiktigt.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: