Blomman biktar sig !

Ja då var det dags att bikta sig!

Jag följer melodifastivalen slaviskt och det beror på att jag igentligen hatar skiten, men man kan inte låta bli att titta på det eftersom det är en trevlig lördagsunderhållning och det är ett hett samtalsämne och då gäller det att kunna hänga med vad folk snackar om.
Jag och Agnes bruka ha hårda diskussioner om låtarna vilka som suger och vilka som är bra men oftast är vi överens.
Den värsta diskussonen hade vi när Tommy Körberg vann med Stad i Ljus då blev till och med osams ha ha. Men det gick ju över sen så det var inga större kravaller ha ha.
Sverige har ju gjort fiasko i dom fyra fem sista festivaler så vi hoppas att årets festival får fram en höjdare när det är dags för den stora festivalen i Duseldorf , men först måste vi ta oss dit via kval och vi minns ju förra året då totalkvadde Anna Bergendahl som inte ens tog sig till finalen.
Efter ha sätt första deltävlingen blev jag lite förvånad, det var ovanligt hög klass på årets låtar.
Danny gick vidare vilket suger gillar var sig låten eller han, men många småtjejer ute i landet tycker ju att han är snygg så han har många fans vilket hjälper honom.
Min favorit var Swingfly och låten Me and my drum det var en höjdare enligt mig, och den kan mycket väl vinna hela skiten.
Nu skall man ju inte gå händelserna i förväg det här var bara en av många deltävlingar  och nästa lördag sitter man där igen och antingen är man förbannad eller så hyllar man precis som det skall vara.
Själva programmet var bra och bra programledare,och  det var bra tempo och en hel del roliga inslag så det får fyra plus. Men sak var riktig kalkon och det var när det blev fel artist som skulle få lämna festivalen men som det heter shit happens.
Ha en bra vecka och var rädda om varandra.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: