Mer hår än hjärna !

För ett tag sen så kom det in ett gäng nazzar på en buss i Husqvarna och trackaserade chauffören som hade utlänskt påbrå dom sjöng rassistiska sånger bland annat.
En 16 åring tjej visade en jävla moral genom att be dom sluta och som tack för det så blev hon misshandlad.
Vad är det här för kräk igentligen ? Jag menar att ge sig på en 16 årig tjej! det visar väl  vilken iq man har.
Det enda hon hade gjort va att be dom sluta inget mer.
Jag trodde att den här arten så kallade nynazister var utrotade men tydligen finns det fortfarande varmpannor som tror på den idiologin.
Nu kommer det att bli rättgång och risken att få tuffa straff är minimal men bra i alla fall att dom kommer bli dömda.
Det finns även här hemma pajasar som leker rassister och tror att dom är coola killar från dom firnare familjerna, man kan fråga sig om det är slump att dom har den synen på människor eller om dom har uppfostrats så av sina föräldrar ,ja fan vet.
Jag tycker det är förbannat bra att chaufförerna har startat en insamling och skulle gärna själv skänka en slant för det går till en bra sak.
Jag hoppas att tjejens historia kan hjälpa andra att visa civilkurage när det väl gäller, fast det är inte lätt det vet jag och man kan själv råka illa ut. Men man ska  i alla fall våga vittna om man råkar illa ut , våga stå upp mot hatet och trycka ner farsismen i skoskaften, är det några som inte har här att göra så är det nassesvinen. Min åsikt är att BEVARA SVERIGE BLANDAT, så får vi lära oss mer om andra kulturer.
Ha en bra helg så hörs vi snart igen.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: