Peter den store !

Peter Forsberg den store har bestämmt sig för att lägga klubban på hyllan, han gjorde ett sista försök att komma tillbaka men foten höll inte.
Jag måste beundra Foppa att han ens försökte, för hur mycket skall en kropp kunna tåla det frågar jag mig.
Det handlar ju inte om pengar i hans fall utan kärleken till hockeyn och jag har full av beundran.
Han har vunnit allt utom ett SM Guld och det tror jag han grämmer sig över faktiskt trotts alla titlar han har. Man kan tycka att ett SM Guld är en piss i nilen när man har vunnit OS, VM och Stanly Cup , men så är det inte för Foppa.
Peter Forsberg är en av dom största lirarna vi har haft i Sverige , minst lika stor som Börje Salming, dessutom har han varit i väldigt får skandaler jag kan inte komma på en enda.
En jordnära kille som pratade Ångermalänska trots alla år over there , ingen diva utan hur go som helst.
Jag älskade verkligen att se Foppa när han  var som bäst, en vinnar skall utan dess like.
Jag minns när jag såg honom den allra första gången det var i TV Pucken när Ångermaland spelade final, sicket lag dom hade det var grymt Marcus Näslund och Foppa killar som gick hela vägen.
SÅ TACK FÖR ALLT PETER " FOPPA" FORSBERG !



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: