Slutspelsskägg!


Först och främst måste jag grattulera GAIS Bandy som gick upp i Elitserien i bandy! Och det är första gången i historien som Göteborg har ett lag i högsta serien i bandy bra jobbat grabbar.

Nu till ämnet slutspel, det börjar att dra ihop sig till slutspel i alla möjliga sporter, det jag följer slaviskt är ju hockeyn och HV 71 samt Bollnäs GIF i bandy.
Först ut är ju Bollnäs som skall ta sig ann Sirius, jag tror att det blir en tuff uppgift för Giffarna förlust senast mot Sirius borta. Men Bollnäs har visat fin form så jag tror att dom grejar det.
Bollnäs känns lika starka som förra året då man gick till final och det visade man genom att komma 2a i serien.
Bollnäs har varit lite som GAIS dålig ekonomi och trogna fans som alltid stöttar i både med och motgång.
Att dom gick till final förra året visar att man har jobbat långsiktigt och på rätt sätt.
Men om det räcker till final det återstår att se.
HV 71 som leder Elitserien har lite sämre lag i år tycker jag och Johan Davidsson kommer med all säkerhet att betyda en hel del, frågan är bara om han hinner komma iform efter operationen.
Dessutom tycker jag att målvakterna inte håller samma klass som Stefan Liv gjorde , han är magisk när det gäller slutspel, det blir lite upp till bevis ni för HVs målvakter.
Men man kommer att sitta där hos svärmor och svärfar med HV tröjan på och svettas mellan hopp och förtvivlan precis som vanligt, skälla på domare och hata motståndarna ha ha.
Jag tror inte att HV går hela vägen i år men hoppas ju givetvis.
Men när hockeyn sätter igång låter vi skägget växa.
HÅVE BLÅ ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA HEJA HÅVE !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: