To bee a hamster or not to bee a hamster ? Det är frågan !

I fler dagar har jag städat bort saker tex på Agnes vind där var det ett antal saker som åkte i sopsäckar för att snacka rätt antal 16 stycken som hon har sparat på i ett antal år.
Jag förstår inte denna spar mani och snacket "Det kan va bra att ha" när då undrar jag?
För har man slängt in det på vinden så är det ju för att man "INTE " vill ha det eller hur?
Men nu är det gort i alla fall och Agnes blev mycket glad för ni kan man få plats med det som verkligen skall vara där , typ julsaker , våra fiskegrejer, golfklubbor, julgranen , luftgevär med mera, det är riktiga saker.
Men en massa bröte som ingen använder typ barnens gamla skolböcker från lågstaditet gamalt lego , leksaker som var trasiga, varför sammlar man på sånt ?
Jag tror att det är kvinnligt att sammla på sig vi män vill rensa upp skiten men kvinnorna har säkert en annan åsikt ha ha.
Sen var det dags för nästa projekt, badrumskåpet, där verkade också som det har varit någon form av förvaringsutrymme.
Varför inte slänga slänga tomma tuber, eller gamla tvålar som har hamnat längst in? Ja fan vet ! men jag rensade upp där med och gjorde mig av med allt som inte hade något värde eller betydelse.
Nästa projektet var under diskbänken som också är ett förvaringsutrymme, där hamnar ju mänger påsar samt rengöringsmedel, men dom var ju "TOMMA" man blir ju så trött , men nu är det också renstädat och luktar gott.
Även tvättstugan fick sig en omgång och där slängde jag också massa skit som har blivit instoppat.
Men nu är det gjort i alla fall och jag har haft jävligt roligt ha ha.
Det har varit riktigt skoj och man känner sig jävligt nöjd när man är klar.
Dessutom så får man en tjej som blir på gott humör ha ha.
Jag tror att Agnes kommer att märka vad lättstädat det är nu när det inte ligger massa bröte över allt för nu får hon ju plats med riktiga saker.
Nästa grej jag skall göra är garaget, det är en hemsk plats ! där lägger man prylar som man inte vill ha inne i huset. Garage skall vara till bilar och trädgårdsaker , samt någon motorcyckel eller moped, inte till sopsäckar det är min bestämmda åsikt.
Nu blir det kaffe sen till tippen.
Hej och hå jobba på !

Postat av: Anonym

hahaha, jag vet bestämt en som innan va jättesnabb på att städa som innebar att allt stoppades in i lediga utrymmen, undra vem det va??? :)

2011-02-17 @ 10:44:24
Postat av: marie wallström

Hej på dig storebror!Jag det måste kännas skönt när man har ordning och reda runt sig.Jag vet vad du fått detta ifrån haha det ligger ju i släkten.Kramar från mamma och lilla syster yster.

2011-02-17 @ 11:16:48
Postat av: Blomman

Agnes det kan jag väl aldrig tro jag som är så "ordningsamm " ha ha.



Syrran absolut , jag är pededant i mitt nya liv ha ha.

2011-02-18 @ 11:01:58

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: