En epok går i graven !

Jag har tagit ett beslut att sluta som innebandytränare efter denna säsongen.
Jag har hållt på i 20 års tid både som spelare och tränare mestadels tränare.
Jag har haft många fina minnen från innebandyn under min långa karriär.
Mesta dels positiva upplevelser men en och annan smäll har jag fått också.
Jag har ett antal seriesegrar på mitt cv och jag har aldrig varit med och åkt ur med något lag.
Innebandyn har påverkat mitt liv på många sätt , tex har jag lärt mig att aldrig ta något för givet att alltid vara på sin vakt vad man säger och hur man säger saker och ting.
Men framför allt har jag haft tron på mig själv och jag har  sagt att jag är bra, och det sticker i mångas ögon man får inte tycka bra om sig själv , då är man en diva eller en besserwisser som har ett behov av att synas.
Personligen tycker jag att det är för få som sticker ut i idrottsverige.
Det finns ett par hatobkjektet tex Nicklas Wikegård är en av få som vågar, men jag gillar han skarpt han säger vad han tycker och står för det, och skiter i vilket vad folk tycker , underbart anser jag i alla fall.
En annan är Leffe Boork, han vet vad han pratar  om och sticker ut hakan för att ta ett par smällar.
Inom innebandyn finns en som jag gillar med.
Han heter Rune Engström, han håller inte igen fast det blåser hårt fortsätt så Rune.
Jag vet att du tittar in här då och då ha ha.
Så nu har jag en säsong kvar med mitt underbara lag och vad vore den finaste avslutningen man kan önska sig efter en lång karriär  jo en SERIESEGER .
Vi har alla chanser och vi var  nära förra året å varför skulle det inte gå vägen i år?
Vi har ett bra lag och vi blir bättre än förra året med en del fin fina nyförvärv, så chanserna är goda.
Och ett par slutord, mina ovänner blir säkert glada att jag slutar men jag tror att det finns en viss form av hatkärlek till mig ha ha, man tycker att jag är kaxig och sticker ut men samtidigt  gillar det för då kan man få igång en diskussion ha ha.
Så vad skall jag göra efter karriären är slut?

Håll i hatten nu ! jag skall bli tränare i AMERIKANSK FOTBOLL !!!!
Hur kommer det sig kan man fråga sig ?
1 sonen spelar och dom saknar tränare  2 det taktiska i den sporten är fantastikst intressant,för det handlar bara om taktik hur man skall luckra upp ett motståndarförsvar på det enklaste sättet.
Eftersom jag inte kan något om det så kommer jag att få läsa mig till allt vilket skall bli mycket spännande.
Jag kommer även att få titta på mycket fotboll för att lära mig.
Och jag vet att det går att läsa sig till saker och ting.
Jag hade en handbollstränare som hette Ingmar Eriksson som aldrig hade spelat handboll, men som i en säsong till och med tränade landslaget.
Så visst går det om man har viljan.
Jag har i princip ett år på mig så det kommer att bli intensivt men samtidigt en helt ny utmaning.

Tack skall ni ha alla goa innebandyspelare och innebandytränare ni har givit mig mycket kärlek till sporten som som jag har älskat så mycket men någon gång skall karriären det ta slut och det gör den i mars nästa år.

Postat av: Pelle

Tråkigt att du slutar Blomman ! Du har varit en frisk fläkt inom innebandyn.

2011-07-16 @ 11:03:47

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: