Är man Tiger Woods eller inte ? Skulle inte tro de.



Då har man tagit upp sina gamla synder ! Nämligen spelet golf.
Jag la av för tre år sen då jag tröttnade helt enkelt, jag tränade som en idiot och visst det gav resultat och jag var ganska duktig i mellan åt, men någon Tiger Wodds blev jag aldrig ha ha.
Jag trodde aldrig att jag skulle spela igen men suget blev för starkt och jag ville börja igen.
Jag spelade 7 hål på fredag förmiddag, och det var totalkatastrof ha ha,gjorde luftmissar bland annat.
Men jag kunde ju inte annat än att garva , för golf är ju ett spel där man måste träna och all den känsla jag hade för tre år sen hade blåst bort lika snett som min driver.
Men kul hade jag i alla fall.
På eftermiddagen tränade ja lite sen gick jag 9 hål.
Dubbelboogie på 1an, dubbel på 2an boogie på 3an dubbel på fyran dubbel på 5an par på 6an misann, trippel på sjuan, sen på 8an ett korthål blev det BIRDIE, jag var gladare en ett barn på julafton. Peggade upp i motvinden tog fram hybriden, och klappade på med inställningen bära eller brista.
Bollen studsade upp ungefär sex meter bakom hålet.
Fram med puttern, nu skall man komma ihåg att sist det begavs så var närspelet det jag tränade allra mest så jag hade bra känsla där , men det var då det.
Men jag ställde mig bakom bollen och konstaterade att det var en rak putt lite lätt nerför , jag slog till och bollen gicki hål, sen var den dagen räddad , gjorde en dubbelboggie på sista, men vad gjorde det när jag hade gjort en birdie.
Nu skall jag greppa om mina gjärn klubbor för dom hade torkat sönder så man får lägga några hundralappar på det.
Sen skall jag få ett nytt hcp jag hade ju 11.4 det sista och som lägst 10.0 och jag hade gjort en eagel under min karriär.
Så nu ser jag fram emot en härlig sommar med mycket golf.

Ha det gott mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: