Zeb Macahan en man som stod för sitt ord !



Som ni vet är jag ju en wilda western galning och  jag kan det mesta  om The Wild West.
Just nu går andra säsongen på tv 4 guld av Familjen Macahan, som jag såg första gången 1979.
Man satt som klistrad och hela Sverige stod stillal, det var i klass med Stenmarks epoken.
Jag fastnade tidigt i serien för Zeb, han stod alltid för rättvisa även att han kunde vara en hårding, men är man två meter lång och stor fet Bowie Kniv ja då hade jag också hållt mig lugn ha ha.
Zeb var också vän med indianerna vilket värmde mig då jag alltid har hållt på indianerna, för USA,s historia som inte är allt för gammal är inget fint och vackert. indianerna blev mer eller mindre utrotade av dom vita.
Men nu till tv serien, Familjen Macahan måste vara den mest idyliska familjen, det var sällan bråk och intriger, även att dom behandlade Josh som han var tolv år.
Deras föräldrar var lite som Kristina och Karl-Oskar i utvandrarna, dom hoppades på gröna ängar och där dom kunde skörda sin jord.
Men för pappan Tom så tog det slut i inbördeskriget där även Luke tvingades vara med i fast han inte ville.
Mamman och barnen fortsatte och hittade sin plats till slut, där byggde dom upp sin ranch.
Men det var inte alltid så  smärtfritt! Indianerna var för det mesta fridfulla mot Macahans men intrigerna var med andra stammar samt blårockarna, då tidens militärer.
När jag ser serien nu igen så har jag inte glömt något jag kommer ihåg precis allt.
Men det kan bero på att jag har sätt den typ 30 ggr ha ha och tröttnar aldrig heller.
Varje söndag eller måndag kollar jag på den måndag går reprisen för det är några stollar här hemma som följer Big Brother och då får jag inte se, därför skall man ha två tv apparater men det har inte vi.
När jag är ute i byn där jag har mitt hus då får jag känna mig lite som Zeb Macahan, då lagar jag mat på öppen eld, dricker pulverkaffe med vatten från brunnen, jag hugger min ved och har faktiskt en Bowie Kniv hängandes i sidan den ena jag har är våldsammt stor där ligger till och med Zeb i lä ha ha, sen har jag en lite mindre, jag har även en tomahawk som jag köpte av min gode vän Rickard som sysslar med diverse indian hantverk.
Där ute får man frid och lugn i kroppen och man får leka en liten stund i vuxen ålder.....



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: