En man betyder så mycket, mer än man kan tro !

Lite idrottsnack på bloggen för ovanligetens skull ha ha.
Mitt älskade HV har ju fåt hem David Petrasek och utav bara farten så har det blivit två raka vinster mot topplagen.
Det kanske är lite för tidigt att snacka om "Petrasekeffekten " men onekligen sprider han en possetiv energi i laget och har en vinnarskalle utan dess like vilket gör att dom andra höjer sig.
Till och med målvakten Larsson har höjt sig och det skall han för han har varit ojämnare än aktiebörsen.
Men i alla lag har man sådana spelare man inte vill vara utan tex  Wanderson i GAIS dyr men ovärdelig för laget.
Per Hellmyrs i Bollnäs sådana spelare man fruktar skall bli skadade.
Men vad beror det på att det finns sådana spelare ?
Ja det finns väl inga glasklara svar på det men dom har det, som det kallas det finns där bara.
Dom hatar mer än någon annan att förlora och därför sprider dom energin till dom andra som höjer sig enormt.
Det är killar som tar tag i det när det blåser som hårdast och när uppförsbacken är oerhört lång.
Jag tror inte att HV tar SM Guld pga att laget är lite ojämt och målvakterna är svajiga, men till en semifinal kan det räcka med lite flyt.
Bollnäs kan gå riktigt långt varför inte till final igen ?
GAIS däremot kommer inte att nå samma placering som förra året inga vettiga nyförvärv talar sitt tydliga språk.
Risk för bottenkänning i år tyvär.
Fast man hoppas ju på att det skall gå bättre än vad jag tror men som den vise sa, den som lever får se !
Ha en bra vecka mina vänner !



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: