Innebandy är och förblir en kalle anka sport !

Då har det hänt igen i våran u lagserie ! Ett lag lämnar wo.
Jag har förstått att det händer rätt ofta i innebandy och inte bara det man flyttar matcher för att man inte får ihop folk.
För mig är det direkt pinsammt att lämna wo eller att flytta en match för man inte har lag, då får man väl åka med det lag man har.
Det värsta är att det är etablerade föreningar som håller på med sånt här skit.
Man tycker man lägger ner et x antal timmar i veckan på träningar och matcher och försöker vara någorlunda  seriös då är det förbannat tråkigt att sånt här skall behöva hända.
Om man nu har så tunn trupp varför då anmälla sig till seriespel ?
Alla lag får skador och sjukdomar tex vi hade 6 man borta i alaget men åkte trots det och spelade vi försökte inte flytta matchen vilket vi kunde ha gjort, men man har det lag man har när det är match det är min åsikt.
Jag tror det kostar 1000 spänn att flytta en match vilket är för tok lite 5000 skulle det vara om man inte har bättre skäl än att man inte har folk.
Det är skillnad om man har spelare i landslag eller Smålandslag då kan jag förstå det.
Jag hoppas att förbundet har striktare linje till nästa säsong så vi slipper sånt här skit.
Vi är bara 8 lag i u serien och vunnit två på wo, det är direkt pinsammt.
Därför kommer innebandyn aldrig att bli riktigt rumsren folk tar inte sporten på allvar utan kallar det kalle anka sport och jag är beredd att hålla med.
Nu får man tydligen lämna en wo sen är man utesluten jag tycker man skulle bli det direkt så kanske föreningarna åker och spelar trots att man har lite folk, jag minns förra året då u laget bara fick ihop 8 man sen fick vi 2 skador men vi spelade i alla fall, storstryk javisst men i alla fall.
Nu hoppas jag att vi kan spela matcherna som är kvar utan wo vinster, skitsamma om man förlorar huvudsaken är att grabbarna får lira matcher , det är de dom lär sig av.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: