Damidrott !

Jag tycker att tjejer ,kvinnor skall få tävla på samma vilkor men då måste man också tåla kritik på samma vilkor.
Jag skall nu kritisera lite tex matchen jag såg igår i daminnebandyns semifinals spel.
Det var Iksu som hemma tog emot Djurgården, må deras hockeylag vila i frid.
Sämre försvarspel får man nog leta efter visst det blev bara 9 mål sammanlagt men på dom sättet målen kom till, det var rena pojk/flicklags misstag.
Fem spelare tittar blint på boll inget snack ingen markerinng ,hade jag varit tränare hade jag varit skogstokig.
Man skall åtminstånde kunna räkna till fem , det kan man begära av landslagspelare.
Nu skall jag inte säga för mycket jag har bara sätt denna matchen och det kanske blir bättre så småningom.
Djurgården gjorde tre nästa identiska mål kom från kanten skicka in den mot bortre stolpen och där stod en spelare och hade öppet mål.
Iksu hade gjorde också mål där Djurgårdens försvar tittade på bollen.
Visst damerna är inte lika bra som herrar det är därför det finns separata serier men man måste ändå kunna lite av det taktiska där skiljer det inte mellan herrar och damer utan det är den fysiska delen som skiljer.
Där  emot tyckte jag att båda målvakterna imponerade med bra rörelse och bra spelaförstålse, så det var ett plus.
Sen skall Djurgårdens tränare ha kredd han choachade väldigt bra och fick matchen till förlängning.
Och deras 4 mål var som jag beskrev innan en diagonalare genom hela boxen till bortre stolpen , nu hade man ju tagit ut målvakten så man var 6 mot 5.
Det lustiga var i Djurgårdens time out säger Iksus tränare vi måste få stopp på deras diagonalare, det verkade inte som det gick in.
Jag skall se åtminstånde en damatch till innan jag dömer vidare, och jag kommer också att se herrmatcherna med såklart, det gäller att suga upp allt som sänds på tv nu när man är ledig.
Och det finns säkert många saker man kan ta med sig till mitt egna lag.
Jag är mycket imponerad av herrarnas power play där har vi en del att lära.
Ha en bra vecka mina vänner !


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: