Premiär och proppen ur !

GAIS inledde mot Häcken och det var en riktigt dålig fotbollsmatch.
Häcken hade hela första halvlek och till och med ett skott i stolpen.
GAIS spelade oerhört tafatt och jag fattar fan inte att Romario och Jacob Olsson fick starta dom var ju direkt odugliga.
Jag har ju varit skeptisk till Jeefery  och Peter Ijhe  men har man ändå bemödat sig att värva och betala pengar så måste dom ju spela från start en ren tränarmiss av  Axén faktiskt tycker jag.
Jag hoppas också att han väljer Sillen som klar första målvakt och låter Dime sitta på bänken året ut.
Nu möter vi Åtvidaberg borta och det kommer att bli en mycket tuff bortamatch då anrika Åtvid är bra hemma.
Jag hoppas att GAIS våga gasa lite mer än vad man gjorde i hemma matchen då man spelade dåligt och fegt.
Men nu skall jag sluta negga det var ju en typisk premiärmatch och det kommer säkert att bli bättre.
Bäst var Mervan Celic tacka gud för den återkommsten han kommer att blir oerhört nyttig.
Nu över till annat .............

Djurgårdens IF får lämna elitserien i hockey , jag vet att många är jävligt skadeglada det är inte jag jag tycker det är riktigt jävla tråkig,t det är ett anrikt lag likt Leksand , Björklöven .
Deras fans skapar ett jävla tryck på läktarna runt om i landet och jag vet vad fint dom gjorde för Stefan Liv utanför Kinnarps arena när han hade gått bort.
Så jag lider lite faktiskt med mina Djurgårds vänner att dom åkte ur.
Man  får hoppas att dom kommer tillbaka omgående men det är svårt det är bara titta på Leksand och Björklöven det känns som det är hundra år sen dom fick lämna högsta ligan.
Så dom måste förbereda sig noga på att det kommer bli tufft men jag hoppas för hockeyns bästa att dom kommer tillbaka snabbt.
Hade det varit Färjestad som hade åkt ur så hade jag känt samma sak  dom måste man hata lite det hör liksom till men jag vill inte att dom åker ur elisterien bara ur slutspelet nu mot Brynäs ha ha.
Ha det gott mina vänner och se till att kramas ofta !!!!!


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: